Forum

Tips til valg af hæk

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Peter Ove Risbro Brix, 31. marts 2010 kl. 11.49

Hejsa

Jeg er lidt "grøn" (hehe) indenfor havearbejde. Jeg har lidt tvivl om hvilken hæk jeg skal vælge til en lidt speciel placering i haven.

Vi bor på en grund hvor vi har et stort grønt plankeværk ud mod en nedlagt jernbane, som bruges til offentlig sti. Plankeværket er vel. ca. 2.2 meter højt og er i sin tid sat op for at dække for kigget ind i haven.

Vi vil rigtig gerne af med det knap så pæne plankeværk. Vi vil gerne plante en hæk, men der er et par betingelser.

Den skal være så høj som mulig når vi planter den, den skal være tæt, gerne stedsegrøn, ikke tjørn, vejr og vindbestandig.

Hvilken hæk ville I vælge i dette tilfælde?

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Kathrine Thulstrup, 31. marts 2010 kl. 19.23

Hjemme hos os i vestjylland, har vi en stor busk (buksbom) som er rigtig flot, et par steder har jeg set den blive brugt som hæk rundt om en have, men jeg ved ikke hvor smart det er, da den ikke blive særlig høj(mere bred).
Leguster er brugt meget, men det vokser rigtigt langsomt.

Håber du fandt noget du kunne bruge :)

Venlig hilsen Kathrine

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 31. marts 2010 kl. 20.37

Hej Peter.
Storbladet Kirsebærlauerbær opfylder dine betingelser. Taks kan også bruges til formålet men gror lidt langsommere.

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Peter Ove Risbro Brix, 31. marts 2010 kl. 23.40

Tak for svarene til jer begge.

Jeg vil kigge på nærmere på dem. Især Storbladet Kirsebærlauerbær lyder spændende.

Nyt svar til emnet »Tips til valg af hæk«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Tips til valg af hæk

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider