Forum

Podning af Blommetræ

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: M. Have, 10. maj 2010 kl. 20.50

hej allesammen

Jeg skal flytte fra mit hus, hvor jeg har et blommetræ,som jeg har brugt meget tid på. Jeg kunne godt tænke mig at prøve at få lidt af træet med via en podning. Har læst en del om podning,så jeg kender til det i teorien,men jeg kunne godt tænke mig en professionel til at gøre det. Derfor spørgsmålet: er der nogen der kender en(evt. frugtplantage) der vil gøre det, hvis man tog nogle egne grene med
mvh

marc
(det er forresten et Opal-træ)

1 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: M. Have, 10. maj 2010 kl. 20.52

Hej igen
Det må gerne være jylland, og endnu bedre nordjylland
marc

2 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Villy Mougaard, Blomstergården, 10. maj 2010 kl. 22.21

Du er lidt sent ude, jeg tror ikke på det vil lykkes på nuværende tidspunkt, hvis ikke du har podekviste, der er lagt på køl. Prøv at snakke med køberen om du må komme og klippe en podekvist i januar så kan jeg hjælpe dig. Se mere her www.blomstergaardenvedviborg.dk/frugt.htm

3 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: M. Have, 11. maj 2010 kl. 7.34

tak for svaret.

Villy har du mod på at prøve at pode dem nu,eller er der overhovedet ingen chance. Hvis der er en lille chance,kunne jeg godt tænke mig at prøve,helt uden forpligtigelse fra din side

4 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Villy Mougaard, Blomstergården, 11. maj 2010 kl. 15.07

Jeg skal se om jeg kan finde et par grundstammer, så kan vi godt prøve om det kan lykkes.

5 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Hans Åge Pedersen, 11. maj 2010 kl. 20.08

Jeg har tidliger søgt oplysninger om, hvorfor netop lige stikkelsbærstiklinger ikke vil lykkes for mig i pottejord i udkanten af potten, mange andre gør det villigt. Jeg har lige læst beskrivelser af Lars Lund at stikkelsbær podes på kvæde, og tit på en mere før der kom en formering. Det er besværligt når mange andre bærbuske på den anden måde vrimler med formeringer. Jeg er sikker på at flere møbelbesiddere i dette forum godt ved dette, men nok ikke er tilgængelige på spørge tidspunket. håp

6 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: M. Have, 11. maj 2010 kl. 20.26

tak villy
hvordan tager jeg skudene og skudene er jo ikke 30 cm,men det kan sidegrenen,som skudene sidder på være,er det det der menes,og hvordan opbevares grenen efter den er taget af træet.
Håber du gider at svare på alle spørgsmålene,og forresten så er jeg klar til at køre hen til dig,når du er klar

7 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Villy Mougaard, Blomstergården, 11. maj 2010 kl. 20.36

Du tager nogle af de nye skud fra sidste år. Det gør ikke noget, at de ikke er 30 cm, men tag endelig efter de skud, der er længst tilbage. Når du har klippet skuddene pakker du dem ind i en fugtig avis og en plastpose og kommer med dem med det samme. Du må gerne komme i morgen eller Kr. Himmelfartsdag eller hvornår det passer dig bedst. Jeg er til konference fredag eftermiddag og søndag-mandag.

Nyt svar til emnet »Podning af Blommetræ«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Podning af Blommetræ

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider