Skrevet af: Erling Richter, 16. juni 2010 kl. 16.15
Har denne blomst i en kasse på vores Kæmpeterrasse.! Men der er ingen der rigtig ved hvad det er for en .!
Skrevet af: Anne Demant, 16. juni 2010 kl. 17.56
Jeg mener bestemt det er en høstanemone.
Skrevet af: Jytte Bøje, 16. juni 2010 kl. 19.00
Hej Erling
Den blomst kunne godt ligne en hvid høstanemone som jeg har i haven. Den ser godt nok lidt mere spinkel ud end min, men min er også ret gammel. Og jeg kan ikke rigtig huske om min også var lidt mere spinkel. Men jeg tror at det er en af anemone familien. Prøv evt. at sammenligne med billeder af anemoner som de kan finde på nettet.
mvh
Jytte Bøje
Skrevet af: Hanne Christensen, 16. juni 2010 kl. 19.43
Det er en sommeranemone, Anemone sylvestris.
Den er spinklere og lavere end høstanemonerne og blomstrer i maj/juni.
Den frøformerer sig og ved udløbere.
Hos mig står den mod syd på et tørt stykke jord, det klarer den, omend det er lige tørt nok.
Kan se på dit billede at den stortrives i de forhold som du giver den.
Det er en dejlig staude som ikke ses så ofte i haverne.
Venlig hilsen
Hanne
Skrevet af: Anne-Mette G., 18. juni 2010 kl. 8.33
Som du nok selv har opdaget er den også skøn i buketter. Klip blomster lige inden de springer ud, så holder de rigtig længe.
Jeg synes også stauden har en fin lang blomstringstid, så det er en plante der kan anbefales pga af sin skønhed og at den er nem. Personligt synes jeg den er mere let og skøn i udtrykket end den tunge og lidt melankolske høstanemone, men da de har forskellige blomstringstider kan de suppelere hinanden.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.