Forum

Hvor meget vand

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Andreas A., 1. juli 2010 kl. 19.07

Hej.

Jeg har plantet en ca. 1-1,5m høj Pacira aquatica (Money tree) sammen med 3 bånd dracaenaer (Dracaena marginata) i forskellige størrelser.
Derudover er der en Pletter i luften, som jeg desværre ikke fik artsnavnet på men slægten er Muehlenbeckia og sidst men ikke mindst en alm. væddeløber (Chlorophytum comosum).

Jeg fik fortalt at de godt kunne stå sammen i en 29l potte og trives udemærket, men er der nogle der ved hvor meget jeg skal vande dem?

Er lidt usikker på om penge træet kan holde til jeg vander som normalt for pletterne?

Der er ingen tvivl om det er pengetræet og bånd dracaenaerne jeg er mest øm overfor.
De andre kan jeg altid smide i mindre potter.

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 1. juli 2010 kl. 20.24

Dit pengetræ skal kun have lidt vand en gang om ugen, for meget vand giver hurtigt brune blade.

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Andreas A., 1. juli 2010 kl. 21.19

Okay.

Tror du det vil kunne lade sig gøre at smide pletterne ned i en lille plastic beholder og vande dem individuelt?

Eller vil jorden der dækker plastic kanten bare suge den ekstra vand over til pengetræet?

Hvis ja, har du så nogle ideer til planter der vil passe sammen med pengetræet og dracaenaerne?

Sådan noget småt skidt der kan dække bunden en smule og evt. hænge en smule ned over kanterne aaf potten.

3 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 1. juli 2010 kl. 22.12

Jeg har kun kendskab til pengetræet, men her er årsagen til navnet.
I meget gammel tid var der en fattig japaner som fandt disse planter langt ude i skoven, og begyndte at flette stammerne. Det blev den helt store mode i Japan og han tjente mange penge på det.

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Andreas A., 1. juli 2010 kl. 22.35

Okay.

Jeg har forresten tænkt på hvordan man fletter stammen fremover.

Min top er nemlig ved at vokse væk fra hinanden, men de enkelte stammer er en smule for tykke og stive til jeg kan flette dem ved håndkraft.
De hopper bare tilbage i stillingen de var i før jeg begyndte at rode med det.

5 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 2. juli 2010 kl. 20.02

Det var derfor den gamle japaner blev rig, han kendte fidusen med at flette.
De skal nok flettes medens stammerne er grønne og bøjelige.
Ellers kan du prøve at binde dem sammen, med feks. cykelslange.

Nyt svar til emnet »Hvor meget vand«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Hvor meget vand

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider