Forum

Regnvandsbeholder

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Lonni Kirchheiner, 29. juli 2010 kl. 11.09

Er der nogen der ved hvor man kan købe en flot regnvandsbeholder. Grunden til at den gerne må være lidt dekorativ, er fordi at den skal placeres lige på vores terasse.Jeg har set en i keramik på et tidspunkt, men ved ikke om de findes længere.

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ulla Danielsen, 29. juli 2010 kl. 20.00

Hejsa

COOP nettorvet har lige nu et tilbud på en Whiskytønde til kr. 795. Den kan snuppe 240 liter vand. Jeg har selv sådan en på terrassen og har har fået lavet en glasplade jeg har lagt ovenpå - og vupti - så har man faktisk et ganske kønt bord ud af det med det samme ;o)

mvh
Ulla

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Eivin Knidsen, 29. juli 2010 kl. 21.33

Ja, ihvertfaller er det jo da at foretrække, om det praktiske og det æstetiske kan mødes - og en sådant regn-vandsbeholder placeret lige på teressen, ja det kunne om muligt jo da gå hen og blive et pyntsomt indslag i hverdagen!

Mvh Eivin (^_^)

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lone Brems, 30. juli 2010 kl. 9.14

Hej Lonni Kirchheiner

Lidt nysgerrighed i denne fase kan måske være nyttigt - så du får lige et par spørgsmål til afklaring og et par tip:

Hvor meget vand kan dit tag samle ? (hvis der falder 5 mm regn på en tagflade på 50 kvadratmeter kan der opsamles 250 liter vand) - og hvor meget vand har du brug for at opsamle ?

www.byggecenter.dk - 2009-kataloget viser muligheder for keramikvandtønder af asiatisk fabrikat i størrelserne 50 - 100 - 150 liter med hane. Muligvis er de fortsat på lager....

www.takeo.dk har et udvalg af glaserede krukker til vandopsamling.

i plast kan er der andre muligheder end de kendte grønne - kig for eksempel på www.bygogbolig.dk som viser en regnvandssøjle, som kan rumme 400 liter.

Jeg håber, du finde ren løsning, som du kan glæde dig over hver eneste gang, du ser på den og bærer en kande vand derfra til dine planter.

Med venlig hilsen fra
Lone

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tina K., 30. juli 2010 kl. 12.34

Jeg har selv sådan en træ-tønde fra coop - men vandet rådner :-(
Bruger det nu alligevel til vanding af planter (÷køkkenhave).
Mine 2 plasttønder holder vandet frisk, men der er også filter på - er det det, der gør forskellen?
Ved ikke helt, hvordan jeg skal få proppet et filter ned i en lukket tønde... hmm tænke tænke ;-)
Hilsen Tina

Nyt svar til emnet »Regnvandsbeholder«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Regnvandsbeholder

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider