Forum

Beskæring af hængepil?

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Claus Kolding, 25. november 2003 kl. 10.13

Vores pil har fået en masse grene som virker tørre og døde, og skud kan kun ses på de aller yderste grene. Skal den beskæres og i givet fald hvornår?

SP 2:

Hvornår skal en hæk (naturhegn af små træer) klippes ned? (afkortes med en meter)

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Erik Christiansen, 8. juni 2004 kl. 12.05

Hej! havenyt

vi har 4 stk 3 årige hængepil hvor de nye skud stritter op i luften pilen er 1 meter i diameteren og 1 meter i højden nye skud oppe en halv meter hvad skal vi gøre for at få det til at ligne en hængepil
med venlig hilsen
erik christiansen
overdervsvej 11,
3390 hundested
tlf. 47984232

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Kirsten Pedersen, 8. oktober 2004 kl. 14.24

Er der nogen der ved om en hængepil kan stå ude i haven, hele vinteren i en havekrukke.

3 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Dennis Nielsen, 14. juni 2006 kl. 12.52

HÆNGEPILEN har efter en ombygning været udsat for cement hvilket har gjort grenene visne. Her i foråret sommeren er den begyndt at sætte nye skud der vokser fra stammen.

Hvor meget kan jeg skærer fra træet uden at det har indflydelse på den videre vækst. Kan det lade sig gøre at rette op på det igen?

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Arne Sørensen, 14. juni 2006 kl. 17.40

HJÆLP! Min over 70 år gamle og 17 m høje hængepil er ved at gå ud! Barken er blevet meget tør og kan knækkes af i flager. Under barken er der en art biller? De yderste skud/grene på pilen er tøre og kan knækkes af, og den har færre blade end ellers. Rødderne er også kommet mere "op" i græsplænen eller jorden er sunket sammen. Vi har i fem år haft en gynge med 7 m tov (stort sving, med en voksen og et barn på gyngen) hængende i en gren. Kan det være årsagen? HVAD SKAL JEG GØRE? Beskæring?

Håber på hurtig hjælp, da jeg meget gerne vil bevare pilen. Håber også på henvisninger til eksperter.

Hilsen
Arne

5 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Johnny Pedersen, 26. marts 2012 kl. 19.18

Har købet to små hængepil, plantede dem sidste sommer, og nu virker det som, at de er gået ud hmmmm , er de det ??.

Hilsen Johnny

Nyt svar til emnet »Beskæring af hængepil?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Beskæring af hængepil?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider