Forum

Nabogrund med 3 m højt ukrudt

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Sonja Kristensen, 15. august 2010 kl. 11.03

Hej. Ved ikke om nogle kan hjælpe mig. Min nabogrund stor tomt på 3 år. Huset forfalder og ejer venter på og få tilladelse til og vælte det.
Problemet er at det intet bliver gjort for og begrænse ukrudtet. Tisler og brændenælder står 2-3 meter højt, sammen med div vildtgroende buske. Grunden har været dårligt velligeholdt i mange år men dog af og til slået ukrudt ned. Nu sker der intet. Vi kan ikke komme ind og klippe vores hæk, og den er gået ud på naboend side. Kvalt.
Nu er det så jeg spørger. Kan man gøre noget?
Er der nogen lov om og begrænse ukrudt?
Hvad gør jeg, eller må jeg leve med det?
Har snakket med ejeren, det åååhhh var så flink og nok skulle gøre vi kunne komme til hækken. Men intet er sket nu 3 mdr senere.
Kender kun ejeren ved han pludselig var derinde, men ser ham ellers ikke. Og kender ikke navnet på ejeren.

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 15. august 2010 kl. 11.09

Hvad med at spørge kommunen? - jeg tror ikke, at der ligefrem er en lov om ukrudt, men måske kan I i det mindste få lov til at komme ind og klippe hækken...

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Morten Poulsen, 15. august 2010 kl. 16.00

Nu ved jeg ikke hvor mange meter hæk det drejer sig om, men hvis kommunen ikke gør noget ved sagen, ville jeg selv gå løs med hækkeklipper på modsat side

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 15. august 2010 kl. 19.21

Det ville jeg også have svært ved at lade være med - men for ikke at rode sig ud i noget snavs, er det nok en god idé lige at checke med kommunen først.

Det er jo ikke fedt, hvis man overtræder en eller anden lov ved at gøre det!

Nyt svar til emnet »Nabogrund med 3 m højt ukrudt«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Nabogrund med 3 m højt ukrudt

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider