Forum

Hvilke kaktus har jeg?

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Andreas A., 12. september 2010 kl. 19.05

Hej.

Jeg købte et par planter i det lokale havecenter igår, men desværre mente familien navneskiltene skulle smides ud inden jeg fik noteret navnene, så jeg tænkte på om ikke i kunne hjælpe med at få sat navn på to af planterne, så jeg kan passe dem bedst muligt?

1 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Andreas A., 12. september 2010 kl. 19.08

Plante 1: helhed

2 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Andreas A., 12. september 2010 kl. 19.08

Plante 1: tæt på

3 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Andreas A., 12. september 2010 kl. 19.09

Plante 2: helhed

4 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Andreas A., 12. september 2010 kl. 19.10

Plante 2: tæt på

5 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Marie Louise Johannsen, 12. september 2010 kl. 22.50

Hej Andreas

Den første kaktus tilhører mammilaria-familien. Præcis hvilken art der er tale om, ved jeg dog ikke. I foråret vil den få en krans af rødlige blomster på toppen. Den er ret let at få til at trives.

Mvh. Marie Louise

6 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 13. september 2010 kl. 8.19

Og den anden ligner en Heliocereus men jeg er ikke sikker

Mvh. Svend Høst

7 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lis P., 13. september 2010 kl. 9.52

Jeg har engang haft den sidste du viser der vil aldrig komme blomster i den jeg skal finde navnet på den i løbet af dagen.
Den øverste er ganske rigtig en mammilaria, og den får pink blomster, det gør mange af den slags Kaktus, der er ikke så stor farvevarition.
MVH
Lis

8 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Andreas A., 13. september 2010 kl. 11.44

Tak skal i allesammen have.

I ved vel ikke om det er sådan nogle der skal tørre fuldstændig ud mellem vandingerne, vel?

9 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lis P., 13. september 2010 kl. 12.39

Andreas den sidste du viser er en Hylocereus polyrhizus var montrosus, den blomster aldrig som jeg har skrevet stængler bliver heller særlig lange.
MVH
lis

10 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 13. september 2010 kl. 14.24

Kaktus skal absolut tørre ud mellem vandingene, husk sjatvanding er pjatvanding , hvis man skal have kaktus til at blomster så skal de stå koldt(10gr.) lyst og tørt fra midt i okt. til midt i marts, de skal kun have lidt vand hvis de synligt skrumper.
Hvis du har dem stående i stuetemperatur vinteren over så skal de nok have lidt vand ca 1 gang om måneden.

Mvh. Svend Høst

11 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lis P., 13. september 2010 kl. 15.26

Mine alm. kaktus står i udetsuen hele året, der vandes der fra april til november så kommer temperaturen ned på 6-10 grader.
Husk når man har kaktus bag glas/vinduer at de tørrer hurtigere ud end hvis de stod på deres oprindelige plads i naturen, så der skal altid mere vand til i vindueskarmen end hvis de står ude under et halvtag om sommeren.
Mine har blomstret som aldrig før iår.
MVH
Lis

Nyt svar til emnet »Hvilke kaktus har jeg?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Hvilke kaktus har jeg?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider