Skrevet af: Flemming Witved, 14. september 2010 kl. 17.29
Hej Jeg skal til at anlægge en sti i pigsten. Stien skal være en halvcirkel 2,5 m bred og have 3% fald fra midten og til alle sider. Hvordan får jeg lettest afsat til den
Skrevet af: Flemming Witved, 14. september 2010 kl. 17.36
Angående min sti har jeg lige fået nye ordre fra konen. Det skal være en terrasse halvcirkelformet på 2,5 m radius med 4% fald ud fra midten af terrassen. Men hvordan afsætter jeg den lettets
Skrevet af: Lilium J., 15. september 2010 kl. 19.51
Simpelt.
En pind i centrum og en snor der måler 2.5m.
Tegn en halvcirkel med en pind i den anden ende.
4% er 4 cms fald på en m. x 2.5 = 10 cm.
Fra centrum og til periferien skal derfor være et fald på 10 cm.
Igen bruges snoren. Centrum markerer 0. Grav en rende til markeringspinden 2.5 m væk som viser -10 cm( start med vatterpas så snoren er i vatter først.
Brug snoren som markering for niveauet ( ved at svingen den langsomt rundt om centrum ) det angiver hvor meget jord du yderligere skal fjerne i omkredsen.
4% er måske efter min mening i overkanten. 2% plejer at være nok og måske er det overhovedet ikke nødvendigt med et fald på så lille et areal med mindre der er helt specielle forhold der gør sig gældende.
God fornøjelse.
Skrevet af: Mads Henriksen, 20. september 2010 kl. 13.20
Slettet af administrator 21. september 2010 kl. 10.51.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.