Skrevet af: Lenike Brorsen, 6. november 2010 kl. 11.04
jeg har købt alletiders plante på fagskolen i beder for nogle år tilbage men navner er desværre blevet væk... kan i fortælle mig navnet?
der kommer de skønneste hvide lilje agtige blomster på den nærmest som en amarylis med det er det ikke.... den er udendørs dog ikke hårdfør!
planter er den på billedet helt fremme på midten med de lange lysegrønne blade... har dog ikke billed af blomsten.
Skrevet af: Lis P., 6. november 2010 kl. 15.54
Det kan være en Eucomis, men jeg er ikke 100% sikker synes ikke bladene ligner
Skrevet af: Lotte Hansen, 7. november 2010 kl. 10.53
Kan det være en Eucharis amazonica?
Venlig hilsen Lotte
Skrevet af: Lilium J., 7. november 2010 kl. 18.09
Kan du ikke beskrive blomsten lidt nøjere.
Har mistanke om at det måske kan være en Hymenocallis.
Skrevet af: Lis P., 7. november 2010 kl. 18.58
Lilium, det kunne jeg ikke få til at passe da deres blade sidder nede ved løget, jeg troede nemlig at det enten kejserindelilje eller Amazonliljen, men det ville være dejligt hvis der havde været et billed af blomsten.
Skrevet af: Erik Laugesen, 7. november 2010 kl. 22.05
Hej Lenike..
din plante er en crinum har selv nogle stykker af dem mine får store blomster stande på ca150 cm med hvide til lyserøde blomster som amarilys de dufter meget....
fra erik
Skrevet af: Lilium J., 8. november 2010 kl. 19.05
Jeg ved nu ikke helt-jeg har selv Crinum og det ligner den slet ikke idet den viste synes at have en "stamme" hvor blomsterskederne udgår fra. Bladene synes også meget mindre massive end Crinums blade der kan være ret lange..
Endnu engang synes jeg det kunne være mere interesant at få en nærmere beskrivelse af blomsten-stængelen.
Skrevet af: Anna Nørgård, 8. november 2010 kl. 19.51
Hej. Kan det være en nerine. Min blomster her om efteråret med lyserøde blomster men den fåes også med hvide blomster. Det er en løgplante der ikke tåler frost.
Skrevet af: Lenike Brorsen, 9. november 2010 kl. 14.23
det hele er løst.. det er en crinum.
kontaktede beder hvor de sagtens kendet den...
tak for hjælpen
Skrevet af: Lilium J., 9. november 2010 kl. 17.03
Af ren nysgerrighed vil jeg bede dig gennemse vedlagte link og fortælle hvilken?
www.google.dk/imgres?imgurl=http://www.pacificbulbsociety.org/pbswiki/files/Crinum/Crinum_amoenum_Irvin_AD_14.jpg&imgrefurl=http://www.pacificbulbsociety.org/pbswiki/index.php/CrinumSpeciesOne&h=550&w=412&sz=63&tbnid=_KIlFmbDXQHjdM:&tbnh=259&tbnw=194&prev=/images%3Fq%3Dcrinum&zoom=1&q=crinum&hl=da&usg=__8pAR5ROVtFwl-TaX-yKz9VpkaLY=&sa=X&ei=FXDZTJeaNsSCOvGrpMUJ&ved=0CB0Q9QEwAg
Skrevet af: Erik Laugesen, 9. november 2010 kl. 23.08
Hej...
alle mine crinum har stamme og kæmpeløg den eneste der ik har stamme hos mig er crinum bulbispernum både crinum powellii rosea og alba har stamme hos mig.
erik
Skrevet af: Lenike Brorsen, 10. november 2010 kl. 13.41
den hedder crinum powellii
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.