Forum

Hvordan/hvornår slår man lang græsplæne?

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Julie Lindskov, 10. november 2010 kl. 20.12

Hej!
Min mand og jeg har netop købt hus, og er derfor også blevet ejere af en dejlig have.
Der er en stor græsplæne, som ikke er blevet slået længe, så den er vokset godt op, og er så lang at den har »lagt sig ned«
Hvordan griber man bedst sådan en langhåret græsplæne an?
Vi overtager huset i næste uge - kan/må man overhovedet slå græs på denne årstid..?
Håber der er nogen kyndige haveejere derude som kan hjælpe en nybegynder som mig :-)
MVH Julie

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 10. november 2010 kl. 21.04

Hvis det var min græsplæne, ville jeg få fat i en kraftig motor græsslåmaskine. Der skal køres flere gange og det afklippede skal rives væk for hver gang, ellers fedter maskinen bare rundt. Det kan godt slåes nu inden frosten kommer. Alternativet er at vente til foråret men så er dele af plænen ødelagt af sne skimmel og det resulterer så i endnu mere arbejde.

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lone Brems, 10. november 2010 kl. 21.36

Hej Julie Lindskov

Tillykke med udsigten til haveglæder - jeg håber, de rækker meget længere end til græsplæne :-)

Brug "Spørg eksperterne" (bjælken øverst på denne side) - og klik dig frem til et spørgsmål fra november 2007: "Skal græsplænen slås i bund inden vinter"?
Svaret underbygger - og udbygger - Mogens E's svar til dig.

Med venlig hilsen fra
Lone

Nyt svar til emnet »Hvordan/hvornår slår man lang græsplæne?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Hvordan/hvornår slår man lang græsplæne?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider