Forum

Ny have med høns og koi karper

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Viola K., 24. november 2010 kl. 14.58

Vi står overfor at bygge nyt hus og dermed også at anlægge ny have på en grund på 4000m2

Er der nogen der kender noget til at bygge et Orangeri eller lignende hvor man også kan lave et ca 10.000l stort basin til Koi karper som de kan være i om vinteren så man kan holde vand temp på ca 10gr.

Jeg forestiller mig noget med termovinduer eller lavenergi vinduer og isoleret ved jorden.

Her er et billede af vores nuværende 35.000l basin.
Her i sidste vinter havde vi ingen is på, da vi havde termo tag over, og derved mistede vi ingen karper.

1 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Viola K., 24. november 2010 kl. 15.03

Jeg har også lige et billede af vores høns som har hele haven at boltre sig i ;-)

2 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ditlev Sørensen, 25. november 2010 kl. 7.23

se evt dette link.

www.geodesic-greenhouse-kits.com/gallery.php

Det er jo ikke orangeri i den traditionelle forstand, men spændende synes jeg det er.

mvh
Ditlev

3 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Viola K., 25. november 2010 kl. 10.21

Hej Ditlev
Tak for linket
Nej det har du ret i, men jeg syntes du fandt et rigtig godt link det må jeg have undersøgt noget nærmere.
Tak for det :-)

Mvh
Viola

4 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anna Nørgård, 25. november 2010 kl. 14.11

Hej. Viola.
Til alle mine planter der ikke kan tåle frost har jeg købt et Tropic Plus drivhus fra Willabgarden. Det er på 24.8 og tag og sider er lavet af 16 mm. polycarbonat (bredkanal ) Jeg holder det frostfri ved hjælp af et lille pillefyr der også sagtens kan holde det på de 10 grader som du ønsker. Måske er det en mulighed.

5 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 25. november 2010 kl. 17.28

Jeg kan helt tilslutte mig - Tropic Plus er et godt og solidt drivhus.

Har selv et på lige under 21 m2, hvor jeg har termoglas i siderne og polyplader i taget, hvilket nok ville være en fin kombination til jer, så I kan se uhindret gennem siderne!

6 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Eivin Knidsen, 30. november 2010 kl. 12.07

Hvor lyder det skønt. Det er netop saadan noget, der virkelig kan give kvalitet i tilværelsen. Et orangeri skal staa saa det tager sol ind hele aaret. Husk det.

Mvh Eivin (^_^)

Nyt svar til emnet »Ny have med høns og koi karper«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Ny have med høns og koi karper

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider