Forum

Træ fra Thailand med cigarlignende rør

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Steffen Eschou Møller, 7. januar 2011 kl. 21.51

Under et besøg i Thailand, mødte jeg dette spændende træ. Der hang en masse cigarlignende rør ned fra træet, og jeg tillod mig at tage en. Inde i dette rør mødte jeg en masse frø som sad placeret som en pakke Mentos. De var også en anelse klistret og duftede af noget som jeg ikke helt kunne placere. Nå men hjem kom nogle af frøene, og faktisk blev et af dem til en plante som nu er ca 20 cm høj.

Mit spørgsmål er egentlig om der er nogen derude blandt jer haveelskere som mig selv, der kan svare på hvad pokker det træ hedder?

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren, 8. januar 2011 kl. 15.47

Det er et Cassia fistula, også kaldet golden shower tree, kanikkonna eller konna.
Blomsterne er utroligt flotte:
www.google.dk/images?um=1&hl=da&lr=lang_da&safe=off&biw=1440&bih=802&tbs=isch:1,lr:lang_1da&aq=f&aqi=&oq=&gs_rfai=&q=Cassia%20fistula

Mvh.
Søren

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Steffen Eschou Møller, 8. januar 2011 kl. 18.00

Tusind tak for det hurtige svar, det ser virkelig spændende ud med det link. Glæder mig virkelig til at det træ begynder at blive voksen, hold bøtte så flot det ser ud.
Nå men et lille hurtigt sidesprøgsmål så da.

Kan dette træ klare det danske miljø?

Når det altså er blevet stort nok til at blive plantet ud om nogle år. Her tænkte jeg temperaturmæssige problemer.

Nyt svar til emnet »Træ fra Thailand med cigarlignende rør«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Træ fra Thailand med cigarlignende rør

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider