Forum

Thompson og Morgan

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Lars Rasmussen, 14. februar 2011 kl. 21.35

Kender i til normale leveringstider hos T og M??

Jeg har bestilt nogle varer derfra d. 28/1-11, men har indtil nu kun modtaget en ordrebekræftigelse....

1 af 29 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 14. februar 2011 kl. 22.35

Det er længe siden, jeg har bestilt noget derfra - men send dem en mail og spørg, hvornår du modtager dine varer....

2 af 29 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mark Hansen, 15. februar 2011 kl. 0.23

Sjovt du lige spørger, jeg skulle til at spørge om netop det samme. Jeg har bestilt frø den 2. februar og kan se at de har hævet pengene d.8 og jeg har lige sendt dem en mail i dag da jeg heller ikke har modtaget mine frø. Mailen til deres internationale kundeservice blev afvist, så jeg sendte også en til deres UK afdeling. Jeg skal nok skrive igen når jeg hører fra dem.

3 af 29 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mette Lund, 15. februar 2011 kl. 10.09

Hej
Sidste gang jeg bestilte frø- det var i november- gik der temmelig lang tid (3-4 uger) før jeg fik frøene- sådan har det ikke været de forrige år- måske er det den økonomiske krise der trykker?

4 af 29 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mark Hansen, 15. februar 2011 kl. 12.00

Jeg har lige fået svar: "I am happy to confirm that your order for seeds was despatched 08/02/11 and should be in transit to your selected delivery address. I would expect this to arrive soon as normal delivery times are up to 28 days."

Så det stemmer også meget godt overens med hvad Mette siger med 3-4 uger desværre. Jeg synes måske bare det virker lidt underligt at der går så lang tid, da man får det indtryk man har dem indenfor 7 dage, da der står de bliver afsendt indenfor 7 dage. Men måske benytter de sig af et dårligt post-/budfirma siden der går så lang tid? Men okay, bedre sent end aldrig.

5 af 29 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Rasmussen, 15. februar 2011 kl. 19.52

Nu har jeg prøvet at sende en mail, til deres UK afd..
Så må vi se, hvad de siger...

6 af 29 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mark Hansen, 26. februar 2011 kl. 16.40

Hej Lars, har du fået dine frø endnu? Jeg venter stadig på mine her 24 dage efter bestilling...

Og er der andre der heller ikke har fået deres frø fra T&M endnu?

7 af 29 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Rasmussen, 27. februar 2011 kl. 16.39

Hej JOC,

Nej desværre ikke!!, men jeg sender dem em mail igen i dag....

8 af 29 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Villy Mougaard, Blomstergården, 27. februar 2011 kl. 20.00

Der har været og er tilsyneladende stadig store problemer med post fra England. Jeg har i mange år købt småplanter og frø fra England - også fra Thompsom og Morgan. Men det sidste årstid har jeg oplevet ekstrem lang forsendelsestid. Blandt andet har breve og småpakker, som normalt er 3-4 dage om at komme frem, været op til 14 dage undervejs og haveblade op til 1½ måned forsinket. Det skyldes efter sigende uro og strejker blandt det britiske postpersonale. Jeg tror desværre ikke der er andet at gøre end vente.

Jeg har ikke oplevet at Thompson og Morgan har trukket pengene før den dag ordren afsendes og derefter er de jo ikke herre over forsendelsestiden.

9 af 29 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Rasmussen, 28. februar 2011 kl. 22.37

Så lykkedes det endelig!!!!

Så venter jeg bare på foråret!!

10 af 29 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mark Hansen, 9. marts 2011 kl. 17.41

Jeg har stadig ikke fået mine frø endnu her 5 uger efter bestilling. :(

Jeg havde ellers bestilt en masse staudefrø og gjort klar med så- og priklejord osv. Nu har jeg så fået svar fra T&M og de siger at frøene formentlig er gået tabt i posten og at de vil sende nogle nye. Ok fint, men vi skriver 9. marts og jeg skal vente op til 7 dage på at de sender dem afsted og så yderligere 28 dage på at de måske kommer frem. Desværre kræver flere af frøene en periode med kulde før de vil spire, dvs jeg først er klar til at så engang midt i april uanset hvad der står bagpå frøpakkerne...

Det er i hvert fald første og sidste gang jeg bestiller frø fra T&M. Jeg tror jeg holder mig til de danske frøfirmaer fremover.

11 af 29 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mette Lund, 9. marts 2011 kl. 18.08

Det var da ærgeligt, at der er så mange problemer med T&M. Jeg har ellers været meget tilfreds med deres service før. Men der jo mange muligheder for at købe frø herhjemme, jeg er egentlig ikke så sikker på, at T&M´s frøudvalg adskiller sig meget fra de danske frøhandleres!

12 af 29 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Christian Madsen, 26. april 2011 kl. 21.57

Har bestilt frø den 19.feb, har rykket 2 gange, men stadig ikke set noget til nogen forsendelse. Har skrevet til firmaet, at såfremt de ikke kan gøre det bedre, så burde de ikke acceptere ordrer udenfor UK

13 af 29 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Rasmussen, 26. april 2011 kl. 22.36

Hej Christian,

Du skal regne med en lev.tid på en måneds tid.

14 af 29 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 27. april 2011 kl. 7.36

D. 19. februar er jo også en anelse længere end en måned - det er da helt håbløst!

Jeg er helt holdt op med at bruge dem og køber mest frø her i stedet: barney.dk/

Levering på to dage - hver gang - og mange spændende ting!

Og skulle der være et problem med frøene, som jeg har haft det en enkelt gang, så kommer der nye med det samme - rigtig god service.

15 af 29 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lis P., 27. april 2011 kl. 8.39

Jeg kan fortælle at jeg har haft de samme problemer med T&M, efter nogen skriven frem og tilbage skrev jeg til dem at hvis der skulle gå yderlige 28 dage inden de sendte så skulle de ikke sende, men sætte de hævede penge ind på min konto.
jeg havde bestilt d. 20/2 pengene var hævet d. 4/3 .
Anja nu er det jo ikke alting der findes hos Barney.dk .
jeg er begyndt at handle hos Graines Baumaux i Frankrig istedet, der er alt hvad hjertet begærer og mere til.
jeg har fået mine penge tilbage.
MVH
Lis

16 af 29 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karin P, 27. april 2011 kl. 12.28

Jeg var heldigere end jer andre kan jeg se - havde mine frø 3 uger efter bestilling, hvad er cirka samme tid jeg har ventet de andre år jeg har købt hos dem.

Lis: Jeg har lige prøvet at kigge på Graines Baumaux - men er deres hjemmeside kun på fransk eller har de også en engelsk version ?

17 af 29 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 27. april 2011 kl. 13.34

Lis - jeg bliver så træt af dine negative opstød, hver gang jeg skriver noget.

Jeg ved ikke, hvad jeg har gjort for at genere dig - men hvis jeg har sagt noget forkert, så skriv dog en privat besked til mig, så jeg kan rette op på det.

Jeg skrev bare, hvor jeg primært køber ind, men jeg gider ikke bruge tid på at opremse samtlige steder, hvor jeg har købt frø - det er nemlig mange. Og min interesse ligger et andet sted end din, så selvfølgelig bruger vi ikke de samme leverandører!

Måske skulle der oprettes en tråd, hvor vi hver især anbefaler gode steder at købe frø?

Mvh
Anja

18 af 29 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens Madsen -Den Gamle Gartner, 27. april 2011 kl. 17.12

- anja jeg troede at dette var seriøst forum - og ikke et sted hvor man får afløb for sin arrigskab -
MM

19 af 29 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lis P., 27. april 2011 kl. 17.59

Anja du misforstår altså hvad jeg mener for Barney har jo ikke alting, han har jo ikke gullerødder, persille, og hvad man ellers skal bruge i en urtehave osv.

20 af 29 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lis P., 27. april 2011 kl. 18.51

Jeg kan se at Bjarne har lidt frø af div. grønsager, men det jeg mener er at mange gerne vil handle kun et sted altså alt frø fra samme firma.
jeg handler også mange steder,

21 af 29 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lis P., 28. april 2011 kl. 8.26

karin jeg finder lige ud af noget jeg har set det på engelsk

22 af 29 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lis P., 28. april 2011 kl. 8.34

Dette er en prøve, jeg vil se om jeg kan sætte denne side ind

translate.google.dk/translate?hl=da&sl=en&u=http://www.graines-baumaux.fr/6497/OIGNON%2BKERAVEL.htm&ei=AQm5Tfz6OcOwhQehlqyODw&sa=X&oi=translate&ct=result&resnum=2&ved=0CD4Q7gEwAQ&prev=/search%3Fq%3Dgraines%2Bbaumaux%26hl%3Dda%26prmd%3Divns.
Det er dårligt oversat, men det er der, jeg lånte en katalog af en blomsterveninde, så bestilte jeg lidt via nettet, da jeg havde modtaget det (på 8 dage) 2, gang jeg bestilte gik der 14 dage da det var op til påske.
Men de har en katalog på 800 sider i A4 str.
Jeg har selv modtaget en katalog fra dem efter jeg havde bestilt første gang.
Jeg ved at flere bare har bestilt en katalog uden at betale for den, det kunne du prøve.

Det er ikke bare frø, planter, løg, knolde osv. de har også forskellige potter haveredskaber, og andre ting til haven som man kan få en masse gode ideer fra.

23 af 29 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mark Hansen, 28. april 2011 kl. 16.24

Jeg endte godt nok med at få alle mine frø fra Thompson og Morgan. De siger at man burde have sine frø indenfor 28 dage, men min sending var stadigvæk ikke modtaget efter denne periode. Jeg skrev derfor til dem og de sendte herefter en ny pakke med frø afsted og skrev samtidigt at hvis jeg fik 2 pakker kunne jeg bare beholde begge. Den første pakke kom så et par dage efter og jeg fik en mere efter ca 3 uger med samme indhold. De skrev i øvrigt at de havde problemer med Royal Mail. Frøene fejler ikke noget, men en anden gang bestiller jeg fra et frøfirma med kortere leveringstid.

24 af 29 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mads Jørgensen, 28. april 2011 kl. 20.20

Jeg handler kun hos morgancountyseeds.com De er billige og har store pakninger, når man nu bestiller over nettet kan man ligeså godt göre det tidligt på året, så man er forsikret mod lange forsendelser.
Husk ting tager tid.

25 af 29 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Stine Hansen, 3. maj 2011 kl. 11.09

Jeg bestilte hos T&M d 7/4 og venter stadig. er godt nok ved at være lidt rastløs, vil jo gerne have tingene i jorden snart. Jeg skrev til dem d 20/4 for at høre om de overhoved var sendt da jeg ingen bekræftigelse havde fået og der skrev de:

"Thank you for your email checking delivery of your order.

I am happy to confirm that your order has been despatched and should be in transit to your selected delivery address. I would expect this to arrive very shortly. However we have experienced severe delays with Royal Mail.

Also, with deliveries outside of the UK this could take up to 28 days"

har dog lige skrevet i dag om jeg kunne få datoen for hvornår de blev afsendt så jeg ved hvornår de 28 dage er gået

26 af 29 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Gitte Palmquist, 11. september 2011 kl. 11.14

Køber I blomsterløg samme steder?

Jeg synes, det er lidt besværligt at hakke sig igennem de franske sider med lidt skole-fransk som ballast. Hvad gør I?

27 af 29 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Villy Mougaard, Blomstergården, 4. marts 2012 kl. 7.29

Ting ændrer sig med tiden - også levering fra Thompson and Morgan. Jeg bestilte frø sidste søndag aften og minsanten om ikke frøene kom i går. De første er nu sået, mindre end en uge efter bestilling. Så kan alle beklagelser om lang leveringstid fra T og M vist godt gemmes væk.

28 af 29 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henrik Andersen, 5. marts 2012 kl. 11.24

til Lis P.

det er vidst længe siden du har været på barney.dk
der er masser af bla persille oh gulerødder.

29 af 29 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lis P., 5. marts 2012 kl. 11.48

Hej Henrik jeg har ikke urtehave, så jeg har ikke brug for gulerødder eller persille eller andre urtefrø jeg har kun blomster,
jeg har efterhånden også fundet ud af at man får mere for pengene i udlandet end man gør her i Danmark selv med porto, for den koster jo også her i Danmark.

Nyt svar til emnet »Thompson og Morgan«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Thompson og Morgan

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider