Forum

Brugmansia dobbelt engletrompet

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Ebbe Jørgensen, 25. februar 2011 kl. 0.25

Hej

Er der nogen herinde der ved hvor man kan få frø fra den store brugmansia med store dobbelte engletrompet blomster kan blive op til 250 cm, da jeg godt kunne tænke mig sådan en.
med venlig hilsen
Ebbe

1 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karin Krautwald, 26. februar 2011 kl. 11.14

Hej Ebbe.
Har du prøvet Bakker i Holland, de har rigtig mange dobbelte burgmansia - jeg kan skaffe dig en stikling af en gul enkelt, har den ikke selv. Jeg har prøvet at så frø og de er kommet op, men det tager jo rigtig lang tid inden man får gode planter ud af dem.

2 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ebbe Jørgensen, 26. februar 2011 kl. 16.43

hej Karin
ja jeg har prøvet Bakker men det ser ud til at det kun er planter og ikke frø fra den store dobbelte. De enkelte og mindre kan jeg godt få som frø, men ellers tak for tippet.
Jeg kan se på din profil at du er fan af georginer det er også en plante som jeg er meget glad for det er skønt at kunne fylde stuerne med friske store buketter hele sommeren og frem til frosten kommer jeg har desværre kun røde og hvide endnu men håber på at kunne skaffe mig adskillige andre farver og varianter.
Jeg har fundet nogle frø på ebay som jeg vil prøve .
med venlig hilsen
Ebbe

3 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karin Krautwald, 26. februar 2011 kl. 17.44

Ja det er planter, de har hos Bagger.
Jeg har rigtig mange georginer og jeg laver også selv fra frø.
Det er spændende, og jeg har fået mange flotte planter fra frø, men jeg har også mange aflæggere fra de øvrige georginer, fordi jeg deler dem hvert år, så i år har jeg rigtig mange aflæggere i forskellige farver, hvis du er interesseret.
hilsen Karin K

4 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karin Krautwald, 26. februar 2011 kl. 17.45

Ja det er planter, de har hos Bagger.
Jeg har rigtig mange georginer og jeg laver også selv fra frø.
Det er spændende, og jeg har fået mange flotte planter fra frø, men jeg har også mange aflæggere fra de øvrige georginer, fordi jeg deler dem hvert år, så i år har jeg rigtig mange aflæggere i forskellige farver, hvis du er interesseret.
hilsen Karin K

5 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ebbe Jørgensen, 26. februar 2011 kl. 20.16

hej Karin

Ja det kunne jeg rigtig godt tænke mig det bliver lidt kedeligt i længden med kun røde og hvide. De røde jeg har er høje og fyldte store røde blømster på lange stilke planten bliver godt 1 meter høj, de hvide ersøanemoneagtige og tåler ikke så godt regn de bliver nemt brune i spidserne de holder heller ikke så længe i vaserne som de røde men blomstre frodigt, jeg har kun haft dem i et år, jeg fik 2 af hver sidste forår og har nu delt dem så jeg har 5 6 styk af hver, jeg har dem stående i rent hestemøg og jeg må sige at det kan de rigtig godt li`
med venlig hilsen
Ebbe

6 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karin Krautwald, 26. februar 2011 kl. 22.25

Jeg er ved at få en hjemmeside igang - jeg sender dig lige en besked om linket, hvor du kan se hvad jeg har. Det bliver indenfor de næste par dage måske før.
Hilsen Karin K

PS Hvor i landet bor du.

7 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ebbe Jørgensen, 26. februar 2011 kl. 23.11

hej igen
ok det lyder godt jeg bor i nordjylland
Ebbe

8 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lis P., 27. februar 2011 kl. 9.16

Hej Ebbe her har du et link til et firma i England www.junglegardens.co.uk/PlantOrders/contents/en-uk/d16.html jeg handler der selv,
MVH lis

9 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lis P., 27. februar 2011 kl. 9.18

ØV det var så nu jeg manglede retteknappen, nå men de sender ikke planter til Danmark, men kik deres frø igennem, det kan være der er nogle der

10 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karin Krautwald, 27. februar 2011 kl. 19.47

Jeg bor i ´Ringsted - det er godt nok lidt langt, for så skal de jo sendes. Jeg ved der er en Daliaforhandler på Blomstergården - det ligger i nærheden af Viborg tror jeg nok. Han har rigtig mange georginer også
Hilsen Karin K

Nyt svar til emnet »Brugmansia dobbelt engletrompet«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Brugmansia dobbelt engletrompet

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider