Forum

Penge i lort?

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: S. Petersen, 29. maj 2011 kl. 1.09

Hej,
Er der egentlig muligheder for at tjene penge, hest lort, af brug af gødning ?

Er der nogle som er villige til at betale for det, kan man bare få det smidt hoved på, så ingen gider at betale penge for heste gødning (lort)?

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lone Brems, 29. maj 2011 kl. 7.39

Hej S. Pedersen

Hvis der skal være "penge i lortet" skal det måske komposteres og pakkes i transportvenlig emballage - og det kan jo godt kræve en del investering af få sådan en produktion stablet på benene...

Den måde, du kan tjene flest penge på hestemøget er nok ved at dyrke en kæmpe køkkenhave selv og så sælge det, du kan høste i en vejbod eller på torvet.

Du kan måske indgå en (pengeløs) byttehandel med en havedyrker i nærheden af hvor du bor - havedyrkeren får dit hestemøg og leverer til gengæld (om sommeren eller om efteråret) en portion kartofler / løg / porrer eller hvad I nu kan blive enige om.

Men at få nogen til at betale kolde kontanter for at få lov at hente møget som det ligger på møddingen er næppe realistisk.

Med venlig hilsen fra
Lone

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: S. Petersen, 29. maj 2011 kl. 11.12

" skal det måske komposteres" hvad mener du med det ?

Eller jeg også gerne bytte med frøer fra planter ;)

3 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lis P., 29. maj 2011 kl. 11.13

jeg har en byttehandel med en de får spånner jeg får hestemøj så er vi af med spånnerne og de kommer af med hestemøjet

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: S. Petersen, 29. maj 2011 kl. 14.16

kan man blande hestmøg og kanin møg sammen, bliver det så en bedre gødning i den jord, hvor jeg skal have nogle grantræ frøer ?

5 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: S. Petersen, 29. maj 2011 kl. 14.22

Lis p: jeg gerne bytte med noget frø ?

Nyt svar til emnet »Penge i lort?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Penge i lort?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider