Skrevet af: S. Petersen, 29. maj 2011 kl. 17.50
hej..
Jeg vil lave en grantræ hæk, fra frø jeg samler i skoven(skal nok først spørger om lov)
så derfor vil spørger om en blanding med kanin- og heste møg, er godt for sådan nogle træer ?
Skrevet af: Lone Brems, 29. maj 2011 kl. 20.05
Hej S Petersen
Nej ingen former for gødning er godt for frøplanter. Frøene indeholder både kim til den nye plante og næring til den i det første stykke tid, indtil roden er udviklet nok til at kunne transportere vandopløselige næringsstoffer op til plantens overjordiske stængler og blade.
Roden kan i plantens førte leveuger let tage skade af for mange næringsstoffer - man siger at den "svides". Også senere kan man skade sine planter ved at give dem for meget næring (= gødning).
Så vent med gødningen - og komposter den inden du anvender den som overfladekompost. Læs mere om kompost her på Havenyt.
Skriv for eksempel "varmkompostering i praksis" i søgefeltet øverst på siden- så får du grundig info om, hvordan man bærer sig ad med at få det til at lykkes.
Med venlig hilsen fra
Lone
Skrevet af: S. Petersen, 30. maj 2011 kl. 17.35
kan med ikke putte den blanding i jord nu, for skal først plante frøerne om er år eller når jeg har nogle frø :)
BTW.
hvis nogen af jer have/naturelskende personer som har nogle frøer fra et grantræ vil godt have dem, hvis i vil give dem gratis :)
ellers kunne vi godt finde en pris :)
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.