Forum

Bambuspinde

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Henrik H, 9. marts 2004 kl. 9.53

Hej
Jeg kunne tænke mig at lukke siderne på min carport.og det skal være med bambushegn...ideen er at siderne skal kunne lukkes op og virke som halvtag når solen er for hård...og vi er en stor familie, så når alle børn og svigerbørn og fædre og mødre og søstre og brødre og alle børnene er til grillparty.så har vi faktisk brug for pladsen inde i carporten...Nå.men det korte af det lange er...Hvor køber jeg bambuspinde til at flette sådan nogle sider af?

Jeg forestiller mig at de skal være ca 180–200 cm lange og ca 5–6 mm i diameter?

Jeg skal jo nok bruge en hel del...fire sektioner a ca 200 x 235...så hvis de kunne købes engros!

Jeg har læst mig frem til at pil sælges i KG...gælder dette osse bambuspinde?

Jeg vil blive rigtig rigtig glad for et svar...

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Clara Andersen, 9. marts 2004 kl. 18.28

Spørg hos Silvan Byggemarked i Århus, tlf. 87 30 87 30 el. 87 30 38 88 el. 86 78 20 02. De har høje bambuspinde til salg i butikken.

Et alternativ kan være at lade trommerne gå til naboer med store bambusbuske, som måske skal beskæres i år. Men du har ret, det er mange, du skal bruge. – Jeg har brugt flettet bambus (egen avl) til udvidelse af min kompost.

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Gitte Tjørnehøj, 10. marts 2004 kl. 9.08

Prøv at få lov til at Skære en stor bambus tilbage – mange vil dem jo gerne til livs i haverne. De er tyndere end købte bambus stave, men nemmere at flette af (blødere) –
Jeg høster fra min kæmpestore bambus hvert år – men selvfølgeligt ikke nok til dit projekt. Jeg bygger på hegnene hvert år i stedet. Flet hegn af bambus holder længe. Jeg bruger metal stænger til at stille i jorden.

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jeanette, 19. januar 2005 kl. 9.22

Hej

Jeg mangler bambus til et hegn i min have. Hvis nogen af jer vil af med nogle planter, kommer jeg gerne og graver nogle op.

Mvh Jeanett

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mette Hansen, 19. januar 2005 kl. 14.38

Hej
Vi har en stor bambus i vores have, som vi gerne vil af med, så hvis du/I er interesserede så skriv til:
havenyt@mosehansen.dk
Mange hilsener
Mette Hansen

Nyt svar til emnet »Bambuspinde«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Bambuspinde

Søg:

StοΏ½t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider