Forum

Forslag til rustik og tæt hæk

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Jesper Wittendorff, 20. juni 2011 kl. 14.05

Jeg har et gammelt raftehegn ud mod en åben plads. Det er et gammelt hegn og tæt op ad dette vokser der flere pæne træer og buske af forskellig art.

I de øvrige skel i haven er der primært ligusterhæk.

Nu kunne jeg godt tænke mig en form for hæk istedet for det gamle hegn. Planen er at fjerne hegnet og plante noget hæk til efteråret. Men hvilken type skal jeg vælge?

Jeg vil gerne lade nogle af de eksisterende træer og buske stå, så jeg ikke behøver rydde hele skellet.

Er der nogen der har et forslag til hæk/ beplantning der bliver helt tæt og dermed skærmer mod indkig, men som samtidig vil se harmonisk ud sammen med eksisterende beplantning?

Jeg synes en klippet ligustehæk vil se dumt ud sammen med de gamle træer og buske.

På forhånd tak.

VH Jesper W

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Boi Jensen, 20. juni 2011 kl. 17.35

Hej Jesper
Et godt forslag er naur - "Acer Campestre" - du skal bare huske at plante ikke for store planter - eller være helt sikker på at træerne har grene nok til at blive helt tæt. D.v.s. du skal være sikker på at sorteringen af planterne er til hæk.

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Britt Pedersen, 2. juli 2011 kl. 14.37

Hej Jesper

Det lyder som om der er skygge der hvor du vil plante hækken, hvis jeg altså har forstået rigtig. Derfor vil jeg anbefale en hæk af avnbøg, de kan tåle at stå i skygge og skal nok blive tæt.

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Johan Præst, 3. juli 2011 kl. 13.22

Jeg så engang en hæk af bambus, det var da så flot.

Kærlig hilsen Johan Præst.

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Brian Jensen, 3. juli 2011 kl. 13.32

hvis du skal have nået der er tæt og kan tåle en del så er sargentsæble

da.wikipedia.org/wiki/Sargents_%C3%86ble

lige lidt info om planten

Nyt svar til emnet »Forslag til rustik og tæt hæk«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Forslag til rustik og tæt hæk

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider