Forum

»Naboens skræk« hæk

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Ester A., 21. juni 2011 kl. 9.40

Hej!

Jeg ved ikke hvad hækken hedder "normalt", men den bliver kaldt "naboens skræk". Den får nogle pink farvede blomster som ligner mest en klokkeblomst. Grenene har torne.

Sidste år forgiftede jeg hækken, da den spreder sig voldsomt. I år har jeg så forgiftet nogle små spire som kom op.

Vi skal nu til at fjerne hækken, og i den forbindelse har jeg dette spørgsmål:

Da hækken har spredt sig meget og har været rundt om et areal på 300 kv. meter i flere år, er rødderne kæmpe store og besværlige. Vi kan desværre ikke få en maskine ind til haven for at fjerne den.

Kan vi klippe hækken hélt ned til jorden og lade rødderne ligge i fred?

Selvom hækken har været pænt død i et år, er jeg bange for, om rødderne kan komme sig igen - kan de det?

På forhånd TAK :o)

1 af 1 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lone Brems, 23. juni 2011 kl. 8.15

Hej Ester A.

Selv om I fjerner alt det, der er over jorden, kan der være mulighed for rodskud i flere år efter - de små spirer der kom op i år er jo et tegn på, at det ikke er helt let at dræbe en livskraftig buskvækst...

Men hvis I ikke har brug for at fjerne roden, fordi der skal plantes igen samme sted, er der ikke grund til at gå igang med et kæmpearbejde med spade og greb.
Bare fortsæt med at fjerne de nye småskud, der måtte komme.
Efter et par år vil roden ikke længere have "energireserver" til at sende nye skud op.

Med venlig hilsen fra
Lone

Nyt svar til emnet »»Naboens skræk« hæk«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > »Naboens skræk« hæk

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider