Forum

Lille snit ved roden af kirsebærtræ

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: K.S. Rasmussen, 8. juli 2011 kl. 12.42

Min kone fik snittet vores nye Skeena Kirsebærtræ med vores buskrydder så der lidt af barken bliv snittet i.
Træet er plantet i år, så er bange for at det lille snit sår måske er fatalt for træet, er det noget jeg kan gøre ved det?
Har givet snittet noget tape over så der ikke kommer fugt ned i såret, fordi jeg fik det af vide af min far.

håber i kan hjælpe mig.

1 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Villy Mougaard, Blomstergården, 8. juli 2011 kl. 12.50

Du skriver ikke hvad det er for en tape du bruger, men malertape er udmærket til at presse en barkflig på plads med og meget ofte gror den fast igen.

Normalt vil et lille snitsår der kun går 20-40 % rundt om træet ikke betyde noget. Først når du kommer halvvejs rundt kan det blive være for træet. Forrige vinter fik vi bidt en masse træer af harerne og selv om de overlevede med ca. 30 % bark, så blev de så svækkede at en rask blæst ind på den side de var gnavet på har fået dem til efterfølgende at brække. En solid bambusstók kan hjælpe på dette problem.

2 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: K.S. Rasmussen, 8. juli 2011 kl. 13.33

Det er gaffatape og såret går ikke mere end de 20% rundt.

Og mange tak for det meget hurtige svar

3 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Villy Mougaard, Blomstergården, 8. juli 2011 kl. 14.06

Hvis det er rigtig gaffatape skal du være opmærksom på, at det ikke vokser med stammen og stammen sikkert ikke selv kan sprænge tapen. Hvis gaffatapen klistrer godt til barken kan det blive et problem at få det fjernet, men et med let snit på langs af stammen, så tapen bliver delt, bevirker at træet kan udvide sig og selv presse tapen af med tiden.

4 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: K.S. Rasmussen, 8. juli 2011 kl. 19.15

OK mange tak for alle rådene og meget uddybende info :)

mvh
Kristian Stig

5 af 9 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Casper H., 9. juli 2011 kl. 14.31

Slettet af administrator 11. juli 2011 kl. 23.07.

6 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 9. juli 2011 kl. 15.18

Hej Casper -.

som det står ret tydeligt i forumreglerne, er det ikke tilladt at reklamere i trådene.

"Det er ikke tilladt at annoncere for produkter i forum – støt i stedet for Havenyt.dk ved at købe annonceplads og få fokus på dit produkt."

Mvh
Anja

7 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Casper H., 9. juli 2011 kl. 17.16

Beklager, kan jeg slette mit indlæg?

8 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 10. juli 2011 kl. 7.39

Nej, men jeg vil tro, at redaktionen når til det på et tidspunkt...

Sitets eneste indtægtskilde er nemlig annoncerne, som holder det hele kørende, så det er jo vigtigt, at det foregår på den "autorisede" måde...

Mvh
Anja

9 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens Madsen -Den Gamle Gartner, 11. juli 2011 kl. 8.16

-sår heler fint hvis man giver det maling eller tjære -
MM

Nyt svar til emnet »Lille snit ved roden af kirsebærtræ«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Lille snit ved roden af kirsebærtræ

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider