Skrevet af: Birgitte Christensen, 13. juli 2011 kl. 21.20
Hej
Jeg kender reglen om hegnshøjde på 1,80 meter, men hvor måler man fra?
Grunden ligger hævet ca. 30-40 cm over gadeniveau og d.v.s. at hegnet så bliver min. 2,10 til 2,20 meter højt set fra gadeniveau.
Jeg ser frem til input
hilsen B
Skrevet af: Henry G., 13. juli 2011 kl. 23.13
Hej Birgitte det kommer an på i hvilken højde jorden var i starten
jeg går ud fra, at der er fyldt 30-40cm. jord på efter byggeriet af huset, eller ved anlæg af haven, derfor gælder det at skråningsfod skal være på egen grund, så højden af hegnet må højst være 1,80 m. over gadeniveau. Desuden skal der også være en plan "sti" mellem skråningsfod og hegns"fod" der kan forhindre jordskred ud på offentlig areal. Hilsen Henry G.
Skrevet af: Eivin Knidsen, 14. juli 2011 kl. 3.55
Birgitte og H.G. som jeg læser lovgivningen er det fra jordefladen - altsaa uanset en eventuel jordehævning maatte give indvirkning.
Mvh Eivin (^_^)
Skrevet af: Birgitte Christensen, 17. juli 2011 kl. 14.28
Tak til både Elvin og Henry.
Som jeg tolker jeres svar - har i 2 forskellige udlægninger. Mon der er flere læsere der kan byde ind?
hilsen Birgitte
Skrevet af: Eivin Knidsen, 17. juli 2011 kl. 14.49
Birgitte
Ja, det kunne jo da lyde saadan. Jeg vil nu bare mene, at man jo da maaler fra jordens egentlige overflade. Men der maa da værde en myndighed, man kan kontakte om det.
Skrevet af: Karna Maj, 17. juli 2011 kl. 15.30
Hej Birgitte
Lovtekst finder du her: www.hegnsloven.dk/lov.html
For at være helt sikker kan jo prøve at spørge Hegnssynet i din kommune - ring til teknisk forvaltning og få kontakt den vej, hvis du ikke kan finde et telefonnummer på det på din kommunes hjemmeside.
Men ellers lyder det som om, at Henry G. har forstand på tingene.
Med venlig hilsen
Karna
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.