Skrevet af: Morten Poulsen, 4. august 2011 kl. 22.21
Mener jeg læste om en herre herinde, der klippede jordbærbedet helt ned med plæneklipper. Så slipper man efterfølgende for "oprydning" i bedet næste sæson..
Spørgsmålet går på om det kan skade planten at få barberet blade helt af ved feks frostskade, hvis de har en isolerende effekt ?
Planterne er pt 1-2 år gamle..
Skrevet af: Eivin Knidsen, 5. august 2011 kl. 0.20
Jeg er ej sikker paa, jeg maatte forstaa dit spørgsmaal. Mener du, om frostskadede blade med fordel kan fjernes?
Mvh Eivin (^_^)
Skrevet af: Morten Poulsen, 5. august 2011 kl. 11.17
Hej Eivin
Nej bladene skulle jo klippes væk. Mit spørgsmål går på om jordbærplanten med sine 1-2 år er hårdfør nok til at kunne klare frosten til vinter hvis man fjerner bladene nu..
Skrevet af: Henry G., 5. august 2011 kl. 23.00
Hej Morten "slå" du bare dine jordbærplanter nu (med rotorklipper),der kommer alligevel nye blade igen i år, men klip dem så højt, at du ikke beskadiger hjerteskuddet, fjern de afklippede blade, da der kan være sygdomme i dem, men du slipper IKKE for oprydning???? næste år. Hilsen Henry G.
Skrevet af: Morten Poulsen, 6. august 2011 kl. 11.17
Hej Henry. Jeg venter lige lidt så jeg kan få nogle stiklinger med rod med derfra. De blade der bliver klippet af i år er jo så væk næste år, så jeg slipper da for noget af oprydningen.
Er det ikke normalt at man fjerner gamle misfarvet blade fra sit jordbærbed om foråret, så bedet er fint og parat til en masse dejlige jordbær ?..
Skrevet af: Henry G., 6. august 2011 kl. 19.58
Hej Morten man klipper da ikke bladene af jordbær i foråret, der skal de jo bl.a. sørge for at planterne ikke tørrer ud, på grund af manglende skygge, så lad endelig bladene sidde i foråret.
Hilsen Henry G.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.