Forum

Klatreplanter året rundt

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Christina Damm, 13. august 2011 kl. 18.11

Hej derude.

Vi overvejer og lave et af disse rionet hegn og tænker at der skal gro en »masse« forskellige skønne ting op af disse hegn

Hvem har ideeer og erfaringer med sådan et projekt og kan smide et par gode råd med på vejen? :-)

Det skal afskærme en privat del af haven så det skal gerne være noget der gror lidt tjept, og som gerne holde blade året rundt så vi ikke er total blottet om vinteren, og spiselige planter er også ok

1. hurtig voksende
2. tæt året rundt

må gerne give blomster og, eller frugter

Venligst Christina

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens Madsen -Den Gamle Gartner, 14. august 2011 kl. 16.03

- der findes en stedsegrøn caprifolie - jeg har den selv - den er hyrtigtvoksende - jeg kan ikke huske artsnavnet - men det kan de sikkert fortælle dig med på planteskolen - jeg har et par småplanter - så hvis du kommer denne vej kan du jo se om de er store nok - jeg bor ved kalundborg -
MM

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Line Mathiesen, 15. august 2011 kl. 14.23

Der findes en tornfri stedsegrøn brombær, Thornless Evergreen tror jeg nok den hedder. Den har lidt specielle blade, ikke som brombær normalt har, ret fint. Jeg har den selv, og den giver en rigelig høst, af fine bær, som måske ikke smager helt så kraftigt som almindelige tornede brombær.

Du skal bare være opmærksom på, at det er podet på en vild rod og derfor sender de ondeste vildskud op, som kan komme som en overraskelse, når man ikke lige er forberedt på at der skulle være torne.

Nyt svar til emnet »Klatreplanter året rundt«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Klatreplanter året rundt

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider