Skrevet af: Chris Helene Lundberg, 1. september 2011 kl. 15.51
hej alle sammen
har plantet en tobakspibe Aristolochia durior (acrophylla) sidste sommer. Kan jeg forvente piber på denne skønne plante - og hvornår ?

Skrevet af: Lilium J., 1. september 2011 kl. 18.05
Flot plante-men! -den vil i løbet af meget kort tid kunne dække hele den overdækkede terresse og taget med!
Den blomstrer så vidt jeg husker i juli, men blomsterne ser man næsten ikke, idet de er dækket af bladene.
Jeg har en vin og en tobakspibe der slås om pladsen på et hegn der er 2 x 10 m -vinen vinder mod syd mens tobakspiben vinder mod nord! Iøvrigt skyder de op over hegnet og er flere steder 3 m høje.
Jeg tror faktisk ikke at du har gjort et særligt godt valg ved at plante den der, hvor nu du har sat den, idet den er alt for aggressiv.
Lyset vil totalt forsvinde på overdækningen, men hvis man ønsker at sidde i en "grøn" hule er planten velvalgt.
Så mit forslag er at plante den udenfor din overdækkede terresse og i god afstand af denne. Der kan den sagtens vokse uden problemer.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.