Skrevet af: Michael Krull Hansen, 2. september 2011 kl. 11.43
på en rejse til Cuba , sidste november, så jeg i Hemmings´s
have en skøn plante på jorden, blomsten var dejlig og på stænglerne var der aflæggere, jeg begik så en forbrydelse, som
måske andre kender til, nemlig, brække en af, for senere da jeg kom hjem at plante og pleje den med omhu , er der mon nogen der har set tilsvarende, i så fald vil jeg være meget taknemlig
hvis de kan fortælle noget om den plante, som vises i blomst
på Cuba.
med venlig hilsen
michael krull
Skrevet af: Michael Krull Hansen, 2. september 2011 kl. 11.47
da det kun er muligt et sende 1 vedhæftet billede, synes jeg
også I skal have stiklingen som den ser ud idag
michael krull
Skrevet af: Lis P., 2. september 2011 kl. 15.11
Hej Michael det er en apostelilje det botaniske navn er Neomarica, på engelsk bliver den kaldt Walking iris, jeg har selv et par stykker som gerne skulle være forskellige, den findes i blå og blå hvid m.m der skulle være 15 forskellige
MVH Lis
Skrevet af: Michael Krull Hansen, 6. september 2011 kl. 18.30
hej Lis
ta kfor svaret, det dejligt der er eksperter til, ved du så også hvordan den skal behandses, skal den i danmark kun stå inde i vinduet eller vil den gerne ud om sommeren og hvordan med vanding , gødning . det var lidt mange spørgsmål, håber du for tid .
der jeg så den stå der ved stien, faldt mine tanker på en orkide type med alle de luftrødder, men kan godt se nu, den har stor lighed med iris
venlig hilsen michael
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.