Skrevet af: E. Jepsen, 15. september 2011 kl. 5.52
Hej
Jeg har nogle træhavemøbler ala www.havemekka.dk hvordan holder jeg bedst dem? Er det nødvendigt at slibe dem ned hvert år og give dem olie eller hvorledes forholder det sig?
Skrevet af: Vibeke Dyrst, 15. september 2011 kl. 12.09
De havemøbler jeg har i træ, plejer jeg at give en grundig gang med skurebørsten og brun sæbe eller sæbespåner, lade skummet sidde 5 - 10 min. og så skylle det af med haveslangen. Herefter lader jeg det tørre HELT, inden det får en gang linolie.
Skrevet af: ’Trine Petersen, 16. september 2011 kl. 10.09
Hvis møblerne er i teaktræ kan du vælge at lade dem stå ubehandlede - så får de et gråt/sølvagtigt skær med tiden. Om man bryder sig om det er en smagssag, jeg synes personligt bedre om det end om "oliefarven" og indrømmet, så synes jeg også jeg har så meget andet jeg hellere vil end at ordne havemøbler hvert år (måske flere gange årligt). :o)
Vores primære havemøbler er i teak og er nu 10 år gamle - de har fået olie en gang for 10 år siden og står i fantastisk stand stadigvæk. De kommer ind i læ for regn og sne om vinteren (ikke i stuetemperatur), men får ellers ingen særbehandling.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.