Forum

Skærmlilje

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Ulla Nissen, 14. november 2011 kl. 17.42

Hej til alle i dette forum. Jeg har for første gang i år haft en skærmlilje som har været rigtig flot, nu mangler jeg svar på hvad gør jeg med den lange blomster stængel skal den klippes af? jeg har nemlig haget frø skaller af planten håber på lidt hjælp.TAK
Hilsen Ulla N

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henry G., 14. november 2011 kl. 19.27

Hej Ulla før frosten kommer sætter du planten ind et frostfrit rum, du kan lade den stå i potten, men lad den beholde ALT det grønne (undtaget frøene), så den kan samle kraft til næste år, Agapanthus tåler absolut ingen frost. Intet vand i hvileperioden. Til foråret kan du klippe alle visne blade væk, før du sætter den ud igen, lad den gerne forspire et lyst sted indendørs. Hilsen Henry G.

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ulla Nissen, 14. november 2011 kl. 20.00

Hej Henry G. Mange tak for dit svar, vil jeg prøve at gå efter din fine forklaring og håber så den vil over leve.VH Ullla N.

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Villy Mougaard, Blomstergården, 14. november 2011 kl. 20.40

Til Henry G og Ulla

Jeg har tidligere besvaret dette spørgsmål. Se www.havenyt.dk/forum/dyrkningsmetoder/9688.html

Nyt svar til emnet »Skærmlilje«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Skærmlilje

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider