Forum

Ildløn

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Peter Møller, 15. januar 2012 kl. 18.51

Hvornår og hvordan beskærer man ildløn?

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Knud Halskov, 18. januar 2012 kl. 17.59

Hej Peter
Hvorfor vil du beskære den? Jeg havde en Ildløn, som et lille flerstammet træ i en halv snes år uden at beskære den. Men da den blev meget bred begyndte jeg at opstamme den (med alle stammer i behold) for at give plads og lys til diverse stauder under den.
Jeg har læst, at man skal være forsigtig med at beskære Løn. Min Ildløn fældede jeg i efteråret, fordi den stod dårligt placeret i bedet, men den var faktisk flot også efter beskæringen.
Det er et udmærket tidspunkt at beskære nu - så længe vejret er så mildt.

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Peter Møller, 18. januar 2012 kl. 19.49

Hej Knud

Tak for dit svar. Stammerne/grenene brækker/knækker på grund af vægten fra grenene, når der er blade på træet.

Mine er ca. 2 meter højere end dit. Sikke et flot bed du har dig i øvrigt.

Har du fældet dit helt nede ved jorden, så det begynder at skyde igen?

Mvh. Peter Møller

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Knud Halskov, 18. januar 2012 kl. 21.27

Hej Peter
Tak for din bemærkning til mit bed. Jeg har fjernet træet helt med roden. Det var en svær beslutning, men jeg ville gerne lave en sti igennem bedet , og der stod træet i vejen desværre. Det gør altid ondt at fælde store træer eller buske, der ikke fejler noget, men jeg er blevet glad for den ændring, jeg fik lavet. Vedhæfter et billede af hele bedet med den nye sti.
Venlig hilsen Knud

Nyt svar til emnet »Ildløn«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Ildløn

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider