Forum

Lægekulsukker søges

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Rebecca Toubøl, 23. juni 2012 kl. 2.06

Jeg har nu fået lavet nældevand til gødning. Kunne også godt tænke mig at lave gødning af lægekulsukker. Desuden har jeg hørt, at den sætter fut i omsætning af komposten. Den er desværre udsolgt som frø. Så jeg vil blive MEGET glad, hvis der er nogen af jer, der har lyst til at sende mig et stykke af jeres plante? Jeg betaler selvfølgelig for alle udgifter. Jeg har ikke så meget at bytte med, men kan klare ananassalvie og små aflæggere af pebertræ, hvis det er noget?

1 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Michael Appel, 23. juni 2012 kl. 8.51

Hej Rebecca, jeg kan se at Bjarnes Frø har dem hjemme ( www.bh-froe.com/ZC/index.php?main_page=product_info&products_id=2655 ). Har selv købt Lægekulsukker frø fra ham i år, til samme brug som dig, og de er nu ved at gro fint til.

mvh Michael

2 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Michael Appel, 23. juni 2012 kl. 8.55

Hej igen, hvis du bor i Københavns-området er du velkommen til at kigge forbi og hente en af planterne, de står i plastpotter og er klar til udplantning. Bor i 2300S.

3 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Rebecca Toubøl, 23. juni 2012 kl. 20.41

Jeg bor i Sønderjylland i Rødekro, så jeg tror det er nemmest for mig at benytte mig af Bjarnes frø ;) TAK for tippet! Troede jeg havde været alle frøfirmaer igennem ;)

4 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Michael Appel, 24. juni 2012 kl. 10.33

Fint, de sidste bliver så plantet ud i dag, held og lykke med din spiring,

Michael

5 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Eva M., 8. juli 2012 kl. 15.16

Hvis du ikke allerede har fået, har jeg rigitg mange lægekulsukker.

6 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 8. juli 2012 kl. 22.11

Rebekka, du skal ikke benytte læge kulsukker da den er mindre, gror langsommere og en smule vanskeligere frem for foderkulsukker som jeg vil anbefale dig at benytte i stedet for. Den er både kraftigere hurtigvoksende og flottere og med flere blomster .

Hvis du kan få nogle rodskud er den hurtig at opformere . Den er også god at hakke og blande i komposten for at sætte gang i den . Sammen dermed brændenælder er den også god. Lægekulsukker producere ikke så meget grønmasse , hvilket betyder at du skal bruge mere plads til at dyrke den på, end hvis du vælger foderkulsukker.

7 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Rebecca Toubøl, 10. juli 2012 kl. 23.20

Jamen Søren, det var da en god nyhed, så kan den dyrkes i friarealerne udenfor haven og den er meget nemmere at få fat på i naturen. Jeg var bare ikke sikker på at den duede, da der altid kun nævnes lægekulsukker. Så må jeg bare på jagt :-)
TAK Eva. Nu ved jeg ikke hvor du bor, men efter Sørens råd, håber jeg på at finde en grøftekant med noget jeg kan bruge. Har set på www.fugleognatur.dk at man kan se hvor i landsdelen de forskellige ting gror :-)

8 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Eva M., 11. juli 2012 kl. 10.07

Hej Rebecca, jeg bor i midtjylland, og hvis du er i området på et tidspunkt, så har jeg rigeligt af dem :-)

9 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Rebecca Toubøl, 11. juli 2012 kl. 14.33

Sødt af dig Eva :-) Jeg har allerede fundet en plantage i nærheden, hvor den skulle gro, så det er bare afsted og se, om jeg kan finde den :-)
Søren, kan den bruges som nældevand til at gøde tomat, agurk, peber, ananaskirsebær med mon? Ellers er den jo stadig god i komposten, som du nævner :-)

10 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Susanne Kheri, 23. april 2019 kl. 8.39

Hej Michael jeg ved det er længe siden du skrev dit svar, men hvis du stadig har en Kulsokkestikling du gerne vil af med er jeg meget interesseret. Mvh Susanne

Nyt svar til emnet »Lægekulsukker søges«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Frø- og plantebytte > Lægekulsukker søges

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider