Forum

Mirakelfrugt

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Rasmus F, 13. juni 2015 kl. 21.36

Jeg har købt frø til mirakelfrugt-planten (Synsepalum dulcificum) på eBay, og der står nu tre små nuttede spirer i vindueskarmen.

De er naturligvis spænende at dyrke fra frø, men der går ca. 3 år før de giver frugt/bær og jeg er ikke verdens mest tålmodige menneske. Derfor: Er der nogen, som ligger inde med planter? Det er ikke lykkedes mig at finde en forhandler, hverken i DK eller i EU.

1 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 13. juni 2015 kl. 22.13

Prøv at spørge www.bh-froe.com/ZC/ :)

2 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tine Horsum, 14. juni 2015 kl. 1.01

Hvad er mirakelfrugt? Har den et latinsk navn?

Jeg kender den desværre ikke. Mener du mirakelblomst?

Mvh
Tine

3 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lis P., 14. juni 2015 kl. 7.20

Tine det botaniske navn står oppe i indlægget (Synsepalum dulcificum)
Rasmus fordi du ikke har fundet planter af den er sikkert fordi den nok ikke kan gro ude i vores klima, prøv at se her
en.wikipedia.org/wiki/Synsepalum_dulcificum

4 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Rasmus F, 14. juni 2015 kl. 20.42

Hej alle, tak for jeres respons.

Mirakelfrugt er en busk. Hvis man spiser dets bær, vil alt surt og bittert smage sødt i op til en time efter. Heraf "miraklet".

I bl.a. Japan bruges det som en måde at spise sødt uden at tage på. I EU og USA er det forbudt som tilsætningsstof (man kan kun gisne om hvorvidt sukkerindustrien havde en finger med i spillet, som med tilfældet Stevia), men planten og bærret er som sådan ikke forbudt. Det er bare meget, meget vært at skaffe.

De kan ganske rigtigt ikke dyrkes udendørs i Danmark, men de burde sagtens kunne leve i stuen ved siden af vores citrusfrugter.

5 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Bente Fabricius, 16. august 2015 kl. 15.21

Ejjj den er sjov, jeg elsker " mærkelige " og sjove planter. Måske vi kunne bytte os tilrette med én - men en mirakel plante har jeg ikke :(
Bente

6 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: A.L. Mose, 16. april 2018 kl. 12.45

Hejsa!

Hvordan gik det med dine planter?
Jeg har lige bestilt frø i dag :)

7 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jakob L, 25. august 2018 kl. 13.29

Redigeret af administrator 27. august 2018 kl. 8.21. Slettet af redaktøren da det var direkte reklame, hvilket ikke er tilladt i Havenyt.dks forum

Nyt svar til emnet »Mirakelfrugt«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Frø- og plantebytte > Mirakelfrugt

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider