Forum

Kulsukker, Comfrey Bocking 14

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Thomas Lund, 16. oktober 2017 kl. 23.41

Vi kunne rigtig godt tænke os at bruge kulsukker som grøngødning. Det ser dig ud som om at der ikke er nogle salg steder i DK.
Der har tidligere været indlæg her i Forum vedr. Comfrey Bocking 14 (Russian Comfrey).
Jeg kan forstå at denne kun formerer sig via rod og ikke sætter frø. For at kulsukkeren ikke skal overtage hele vores kolonihave, er det vigtigt at det er netop denne plante.
Jeg har læst mig frem tim at den er ret nem at dele og få til at gro i en anden have og vil derfor høre om der mon er nogen, som har lyst til at dele ud af deres kulsukker :-)
Vh. Thomas Lund
Viby J

1 af 1 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Alice Greifenstein, 21. oktober 2017 kl. 19.50

Hej Thomas

Vi har foderkulsukker, og det er helt rigtigt, at den er supernem at formere med rodstykker. Problemet er mere at begrænse den. Rødderne går dybt, og den skyder igen, selvom man har prøvet at grave den op. Den sætter i øvrigt også frø.

Prøv en et-årig plante til grøngødning, så du ikke får en masse irriterende problemer de kommende år.

Nyt svar til emnet »Kulsukker, Comfrey Bocking 14«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Frø- og plantebytte > Kulsukker, Comfrey Bocking 14

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider