Forum

Monstera Deliciosa Albo-Variegata søges

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Marianne K., 1. november 2017 kl. 20.33

Hvis nogen har denne plante og havde mulighed for, at sende mig en stikling, så ville jeg blive rigtig meget glad.
Jeg har ledt efter denne plante i ret lang tid, men den er åbenbart ikke så nem at finde.
Jeg har i forvejen en almindelig Monstera Deliciosa & en Monstera Obliqua.
Så ville blive rigtig glad, hvis nogen havde Albo-Variegata og kunne undvære en stikling eller to. Betaling finder vi ud af, eller måske en bytning med en af de to jeg har i forvejen.
Mvh. Marianne K.

2 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Marianne K., 2. november 2017 kl. 20.37

1000 tak for linket, men tror ikke lige jeg har råd til, at give 1600 kr for en plante. :-)

3 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lis P., 3. november 2017 kl. 7.00

Marianne så prøv at søge på google jeg fandt min i Tjekkiet,

4 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Marianne K., 3. november 2017 kl. 11.14

Hej søde Lis. :-) Jeg har prøvet at google rigtig mange gange og tjekket rigtig mange steder, men synes det er svært at finde netop den plante. Og hvis man skal købe en stikling "udefra" så skal man jo også sørge for, at det er indenfor Eu osv.
Jeg er godt nok ikke stødt på nogen sider fra Tyrkiet med planten, men man kan da håbe, at det lykkes mig en skønne dag.
Faktisk kan jeg købe en her i landet til 300 kr, men de vil ikke sende den og jeg har ikke rigtig mulighed for, at afhente den :-)

Men tak for din hjælp. :-)

5 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ayoe B. P., 3. november 2017 kl. 11.21

@Marianne

Hvor bor du ca. og hvor kan du købe den plante?

Tænker, at nogen herinde måske kunne hjælpe, hvis de snart skal på tværs af landet. ;)

6 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lis P., 3. november 2017 kl. 14.02

Jeg ved at de bliver solgt på Sjælland i en butik der, du kan også prøve at gå på Ebay, for den er svær at finde, det tog 2 år inden jeg fandt min den første, men hør din alm blomsterhandler ofte er de på aktionerne men de koster, jeg købte en af en privat, for 6 år siden og en sidste år i Tjekkiet,

7 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anne Al. Khazraji, 7. november 2017 kl. 19.37

Hej Marianne.

Har for nyligt selv købt en Monstera Piccolo fra Replant via en web butik. De sælger specielle stiklinger fra Holland, og dér så jeg at de havde den stikling du søger. Kender nogle stykker, der har bestilt den samme derigennem, og de kommer super hurtigt frem, og er så smukke👌🏽

Håber at du har heldet med dig dér🤞🏽

Mvh Anne

8 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 8. november 2017 kl. 11.14

Skrevet af: Anne Al. Khazraji, i går kl. 19.37
Hej Marianne.

Har for nyligt selv købt en Monstera Piccolo fra Replant via en web butik. De sælger specielle stiklinger fra Holland, og dér så jeg at de havde den stikling du søger. Kender nogle stykker, der har bestilt den samme derigennem, og de kommer super hurtigt frem, og er så smukke👌🏽

Håber at du har heldet med dig dér🤞🏽

Mvh Anne

Og 5 min senere
Skrevet af: Anne Al. Khazraji, i går kl. 19.42
Hejsa.

Har længe ledt efter denne plante som nogle kalder Monstera Piccolo.

Jeg har søgt i mange måneder efter en hel plante, da jeg har stiklinger derfra. Men ville allerhelst og forhåbentligt én skønne dag eje en stor fin plante.

Er der nogle herinde der kan fortælle mig, hvor den kan købes i dk. Evt en der sælger deres?

Mvh Anne

Det er noget selvmodsigende....................

Nyt svar til emnet »Monstera Deliciosa Albo-Variegata søges«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Frø- og plantebytte > Monstera Deliciosa Albo-Variegata søges

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider