Forum

Kan ikke finde chilli Habanero Dulche

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Erik Breum Petersen, 12. januar 2018 kl. 10.08

Alle de steder der normalt forhandler frø eller planter melder at de ikke har den på lager. Nogen der ved hvorfor? og nogen som kan hjælpe mig med at skaffe frø?

mvh
Erik, Fyn

1 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ayoe B. P., 12. januar 2018 kl. 17.16

Hvad med ved Toftegaard? Det er tillige økologiske planter, om end de ligger helt ovre i Køge. ;)

www.gartneri-toftegaard.dk/planter/chili-planter/styrke-0-1/produkter/223-habanero-dulce

2 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ayoe B. P., 12. januar 2018 kl. 17.32

Eller i Hvidovre (ej øko) - ved dog ikke om de sælger til private.

klarskovgartneri.dk/produktsortiment/peber-og-chili.aspx

3 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ayoe B. P., 12. januar 2018 kl. 17.36

Men - årsagen til at de ikke forhandler dem endnu, er nok, at det liiiige er lidt for tidligt på året endnu. Planterne skal først sås her indenfor den næste måneds tid. ;)

Men det forklarer selvfølgelig ikke, at der ikke rigtig er frø i handlen endnu..... ud over, hvis de udenlandske frøavlere først lige er ved at pakke dem til levering.

4 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Clara Andersen, 15. januar 2018 kl. 9.07

Google den, du kan helt sikkert købe frø af den hos Camilla Plum, Fuglebjerggård.

5 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: H. Christensen, 15. januar 2018 kl. 13.53

Har med held sået frø fra chilli og andet som er købt i supermarked.
Skrab frøene ud. Lad dem tøre et par dage og så dem.
Stil dem lyst i en vinduskarm. Og vupti der er chilliplanter.
Mvh

6 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ilse Bech, 15. januar 2018 kl. 16.25

Habanero Dulce er ikke en chili man lige finder i forretningerne, det plejer at være de stærke. Hvis man finder dem, er der stor risiko for at de er krydsede, ærgerligt med alt det arbejde.
Det er jo en chinense og langsom, både til at spire og vokse, så det er slet ikke for tidligt at så dem nu. Jeg sår dem først i januar, hvis jeg skal være sikker på at få modne frugter.
Du kan købe frø bla a hos plantekasse.dk og Camilla P😊
Husk at stille dem varmt når de spirer, helst 26-30 gr

7 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Erik Breum Petersen, 16. januar 2018 kl. 7.59

Tak for svar. De omtalte steder har dem ikke. Men de har nogle andre milde habanero, som jeg så har købt nogle frø af.

8 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anne-Grethe Hansen, 16. januar 2018 kl. 14.34

Der er et svensk firma, som har frøene. De koster 35 svenske kroner, men man skal købe for mindst 100 SEK for at få sendt.

www.ortagarden.com/?p=252

9 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Clara Andersen, 16. januar 2018 kl. 19.54

Erik, hvis du er meget vild efter netop Habanero Dulce, så kan jeg godt afse en 5-6 frø fra 2014. De er ikke altid gode til at danne brugbare frø, derfor har jeg ikke nyere frø. De spirede godt nok sidste år, men ikke hvert frø. Send mig en portokode, hvis du ønsker frø, til c.andersen@stofanet.dk.

10 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Erik Breum Petersen, 18. januar 2018 kl. 9.18

Mange tak Clara, jeg vil sende dig en mail.

Og håbe på jeg kan levere noget tilbage.

Nyt svar til emnet »Kan ikke finde chilli Habanero Dulche«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Frø- og plantebytte > Kan ikke finde chilli Habanero Dulche

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider