Forum

Quercus dentata

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Martin Nørgaard Thomsen, 13. juli 2019 kl. 21.17

Jeg vil hører om der er nogle der ved, hvor jeg kan købe frø/agern fra quercus dentata? har prøvet Ebay og amason, men der fandt jeg ingen.

MVH Martin.

1 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Claus K Madsen, 14. juli 2019 kl. 0.55

De har et eksemplar hos arboretet i Hørsholm. De driver vist ikke handel med den slags, men du kan jo skrive og spørge pænt om du samle lidt agern. Hvis den da ellers sætter frugt her i landet.

2 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Martin Nørgaard Thomsen, 14. juli 2019 kl. 7.01

Hej claus tak for svaret, der er også et eksemplar her i Aalborg området, men den giver ikke agern, jeg vil sådan set godt have nogle fra japan, men hvor man lige køber dem henne ved jeg ikke

3 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Boi Jensen, 14. juli 2019 kl. 18.30

Hej Martin
Du finder en botanisk have hvor de normalt findes og finder ud af om de har flere eksemplarer af sorten. Så spørger du pænt om du kan få tilsendt et antal agern - og ofte vil det komme - måske uden omkostninger også. Men du kan også være uheldig - og hører intet - og det kan så skyldes at de ikke har noget eller ikke har tid til den slags. Men ofte er det besværet værd at prøve.

4 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Martin Nørgaard Thomsen, 14. juli 2019 kl. 20.16

Hej boi. hmm det kan være man skulle køre til Aarhus botaniske have og kigge mig lidt omkring, tak for tipset.

Mvh martin

5 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Boi Jensen, 14. juli 2019 kl. 22.31

Hej Martin
Jeg tænkte nu lige så meget på udenlandske Botaniske haver, der ligger tæt på hvor sorten/arten er udbredt, for der vil du kunne få frø der er størst mulighed for at få til at blive til noget.

6 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Birthe Munkholm, 15. juli 2019 kl. 10.41

Om ikke andet så prøv VAN DEN BERK planteskoler på nettet

7 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Martin Nørgaard Thomsen, 21. juli 2019 kl. 9.35

Hej birthe så er der sendt en mail til VAN DEN BERK. de har 3 forskellige af de quercus dentata. hvis det lykkes får i besked her i tråden. tak for tilbage meldingen

Mvh martin.

8 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Freya Grossmann, 22. juli 2019 kl. 8.25

Jeg kan finde den som plante på Ebay.

9 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Martin Nørgaard Thomsen, 22. juli 2019 kl. 18.38

hej Freya. yeps det er rigtig, men det var Agern jeg var ude efter. venter på svar fra VAN DEN BERK plante skole om de har nogle Agern. jeg har en podet quercus dentata, men det ser ud til at den efter 2 år kun vil komme med quercus robur blade, og dentata delen er gået ud, øv øv.

Nyt svar til emnet »Quercus dentata«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Frø- og plantebytte > Quercus dentata

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider