Forum

Pyramideblomst.

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Henry Gregersen, 25. juni 2020 kl. 20.56

Jeg var i Ægypten for mange år siden, der var der en meget stor og høj blomst der ligner en meget mørk og virkelig flot katost, er der nogen der ved noget om den ? Det er en staude, men kan jo ikke tåle frost og for meget kulde, så den har jo stået frostfrit om vinteren, den bliver op til 300 cm med mange blomster som bierne er vilde med. Desværre er den gået ud i vinter.

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 26. juni 2020 kl. 17.40

Øv.. Jeg har engang set en katost/hawai blomst, hvor blomsten var på størrelse med en tallerken blive solgt på en planteskole og som virkelig inponeret mig. Jeg tror kun at den var etårig frøplante.
Hvis du har et billede af den vil jeg prøve at lade Google lede efter den via en søgefunktion jeg har på mobilen, men det er ikke sikkert at det virker 100 procent, desværre.

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 26. juni 2020 kl. 21.26

Søren du tænker på hibiscus moscheutos eller som de hedder i Amerika hardy hibiscus , det er flerårige fuldt hårdføre planter (minus 24 C ) de visner ned om efteråret , ligesom stauder , og kommer igen til forår/ sommer , de er noget langsome startere , men så går det hurtigt meget hurtigt.
Det er planter der vokser naturligt i sumpe og ved søbreder , men de klare sig også fint i mere tørre omgivelser ,
Man starter op med at så i februar så er de klar til udplantning i maj . De giver nogle meget store typisk hibiscus blomster med en diameter på 20 - 30 cm .
Jeg har nu 5 forskelige sorter som bliver mellem 120 cm og 180 i højden og 60 til 80 i breden .

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 26. juni 2020 kl. 22.48

Lige præcis. Tak for info, Svend. Kan det være den at Henry har dyrket?

Nyt svar til emnet »Pyramideblomst.«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Frø- og plantebytte > Pyramideblomst.

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider