Forum

Paw paw

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Anders Jensen, 26. maj 2022 kl. 8.03

Jeg søger som overskriften indbyder 3-4 Paw Paw træer, helst podet og forskellige sorter, så de bedre kan bestøve hinanden.

Det ser ud til at de planteskoler som forhandler dem har udsolgt for tiden, så derfor prøver jeg herinde, måske nogen ved hvor jeg kan få dem fra?

På forhånd tak.
Mvh. Anders

1 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 26. maj 2022 kl. 11.02

Også kendt som Indiana Banana , det dyrkes vist ikke meget mere , på grund af de giftige frugter .

2 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 26. maj 2022 kl. 12.46

Jeg tror at det er et meget begrænset antal, der bliver produceret af dem . Jeg ved at en af mine facebook venner har forsøgt sig med at så dem, men uden større succes . Så de er med andre ord vanskelige. Ligesom efterspørgslen på dem generelt også er begrænset .

Hvis du skal være heldig at finde nogle skal du nok prøve nogle tyske eller hollandske planteskoler . Dem er der flere af på nettet.

Du kan også prøve at ringe/skrive til alderhviles planteskole i Bagsværd og snakke med dem og ikke de har et eksemplar stående. De gøre i rigtig meget forskelligt...

3 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 26. maj 2022 kl. 13.32

Hej Anders.

Har du prøvet at kontakte Westergaards planteskole, ved Kerteminde . Han har haft dem tidligere .

4 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tom Andersen, 27. maj 2022 kl. 9.45

Købte mine ved Westergårds Planteskole, Kertemindeegnen

5 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anders Jensen, 20. juli 2022 kl. 21.25

Hej Tom.

Jeg har forsøgt kontakte Lars, det dog ikke lykkedes. Men jeg tror jeg er ved og have fået fingre i nogle frøformeret.

Hvordan går det med dine, de vel et par år siden du har plantede dem ud? Er de podet? Jeg har hørt de har brug for meget beskyttelse, specielt i de første år, eller kan de være svære holde i live.

6 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jakob B., 26. juli 2022 kl. 10.59

Der findes indikationer på, at Paw paw ikke bare er giftig, men også meget alvorligt sygdomsfremkaldende.
Der er ikke kun mistanke til frugt og kerner, men også plantens saft og harpiks.

Det er ikke den fedeste besked at få, når man af ellers meget forståelige årsager er blevet begejstret for Paw paw.
Men jeg føler mig forpligtet til at skrive det, hvergang jeg ser tegn på plantens fremgang i Danmark.
Jeg kender en stor planteskole i USA, som har bandlyst Paw paw på mistanken, og jeg tænker, at begavelse blandt andet vises ved, at man evner at lære af andres erfaringer. ;-)

Nyt svar til emnet »Paw paw«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Frø- og plantebytte > Paw paw

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider