Forum

Har nogle overskud af stauder?

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: K G., 1. marts 2023 kl. 11.18

Jeg har grundet migræne, bygget mig en hytte i haven, så jeg sover ude hele året, luften hjælper mig til at minimere anfald. Jeg ville lave nogle flotte bede, så hytten ikke bare står og ser lidt maltplaceret ud, men så røg gearkassen i bilen, og som enlig med fem hjemmeboende, må jeg realistisk sige at staudebedet røg med bilens regning. Jeg tænkte måske jeg kunne være heldig at nogle skulle til at dele deres stauder, og så vil jeg frygteligt gerne overtage dem, på Sjælland. Jeg bor selv i storkbh.. 🌸🌿🌱🌼 mvh. Katia

1 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 4. marts 2023 kl. 16.11

Hej Katia.

Jeg tror ikke at du kan få held med at indsamle nogle planter via Havenyt til dit projekt, så jeg vil foreslå du at prøve at søge via facebook. Det har jeg selv gjort sidste år. Prøv at søge i nogle af de lokalgrupper, der er i Storkøbenhavn/ Amager. Det ville undre mig, hvis ikke der bor en person, der gerne vil have tynget ud i sine stauder, men ikke har kræfterne. På den måde kan begge parter få glæde af hinanden.

Eller evt melde dig ind i en special gruppe på facebook

Desværre har de stigende porto priser gjort det næsten umuligt at sende planter rundt i Danmark og så det nemmere at handle lokal...

2 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Iben H., 18. marts 2023 kl. 9.26

Hej Katja

På www.deljorden.dk er der folk, der giver planter væk.
De fleste deler nok ud af stauder i efteråret, men lige nu er der en der giver vintergækker væk.

Du kunne kombinere stauderne med buske. Mange buske er nemme at stiklingeformere. Måske også bærbuske, så du har noget spiseligt lige udenfor ‘hoveddøren’.

Jeg har nogle efterårshindbær, du gerne må få (de breder sig). Har også røllike, cikorie, katost osv. vi kan grave op til dig.

Mvh. Iben

Håber det bliver super flot.

3 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 18. marts 2023 kl. 10.10

Hej Iben.

Hvis jeg har forstået det rigtig så er forum på deljorden lukket i 2019. Det er kun medlemmer af praktisk Økologi, der kan bruge det. Så hvis ikke Katia er medlem kan hun ikke gøre brug af deljorden...

4 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anne Demant, 18. marts 2023 kl. 12.11

Søren,
Det har du misforstået. Forum på del jorden er lukket, men også ikke medlemmer af praktisk Økologi, kan lave opslag med sit overskud eller det man mangler.

5 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 18. marts 2023 kl. 14.01

Ok godt vide. Så skal det lige nærstuderes. Tak for information.

6 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anne Demant, 18. marts 2023 kl. 17.36

Helt ok. Jeg har selv brugt siden et par gange, men helt ærligt så er der ikke meget gang i den for folk på bøhlandet.. mange vil gerne have ting, men der er for langt at hente det.. der er meget længere fra Københavns omegn end vi har til Herlev ;)
men ideen er god

Nyt svar til emnet »Har nogle overskud af stauder?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Frø- og plantebytte > Har nogle overskud af stauder?

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider