Skrevet af: Iben H., 6. maj 2025 kl. 21.53
Hej havefolk
Er der nogen, der gerne vil af med nogle kulsukker? Helst den sterile, som kun spreder sig med udløbere.
Jeg kommer gerne og graver op selv indenfor en radius af ca. 40 km. fra 2860 Søborg.
Venlige hilsner
Iben
Skrevet af: Søren Duun, 6. maj 2025 kl. 23.25
Hej Iben.
Den kan jeg godt hjælpe dig med. Jeg har den samme som Camilla Plum også sælger og som har et navn efterfulgt at et nummer . Den er rigtig godt til bier og humlebier og til komposten. Den breder sig med sideskud, men den så sig ikke . Jeg havde sidste år gravet et ordentligt stykke op og flyttede det hen et andet sted i haven . Jeg havde åbenbart ikke fået det hele med. Nu er det dobbelt så stor igen .
Jeg bor i Køge og vil gerne sende dig et rodskud mod at du betaler portoen.
Hilsen Søren
Skrevet af: Søren Duun, 6. maj 2025 kl. 23.37
Hej igen .
Den jeg har hedder kulsukker Bocking 14 og er steril og kan derfor ikke så sig selv . Den kan endvidere bruges som foder, især kaniner elsker den .
Hvad vil du bruge den til ?
Skrevet af: Iben H., 7. maj 2025 kl. 7.55
Hej Søren
Tusind tak. Det er præcis bocking 14 jeg leder efter. Den er svær at finde i handlen.
Jeg skriver en privat besked til dig med adresse mm.
Jeg skal bruge den som bunddække og som ukrudtsbarriere. Jeg har et bed langs en hæk, hvor der står et kirsebærtræ. Der er skygge meget af dagen og konkurrence om vand pga. træ og hæk. Så der er ikke så meget der trives der udover skvalderkål.
Mange hilsner
Iben
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Frø- og plantebytte > Kulsukker