Skrevet af: Jakob B., 10. juli 2026 kl. 13.41
Vær opmærksom på, at nedenstående indtil videre er ren fantasi og ønsketænkning.
Jeg forsøger blot at starte en konstruktiv diskussion om en alternativ medlemsform.
Håber, at nogen finder det interessant og vil hjælpe med at finde et koncept, som kan passe godt til PØ.
Det må nok være en betingelse, at det kan gøres nemt, så det ikke bliver for dyrt i frivillig arbejdskraft.
--
Konceptudkast til spørgsmål og diskussion:
Vil du gerne være Frøbyttemedlem af PØ.?
Du vil da en gang om året modtage en pakke med ca. 10 stk "lykkefrøgaveposer" fra andre medlemmer.
Et frøbyttemedlemskab koster 500 kr.
Hvis du i forvejen er almindeligt medlem af PØ, så kan det tilkøbes som en ekstra service for 250 kr.
I den gavefrøpakke, som du modtager, vil der også være en returlabel og 15 tomme frøposer samt et hjælpeark til de frø, som du selv ønsker at sende tilbage.
--
Udkast til hjælpeark vedhæftet til kritik og videre udvikling.

Skrevet af: Lotte Hansen, i går kl. 14.22
Frøbytteri er altid sjovt.Jeg har byttet i rigtigt mange år alt muligt med det resultat at jeg ikke rigtigt mangler noget.Og jo selvfølgelig er der altid noget nyt og spændende at finde.Men jeg har skåret drastisk ned på det, også medlemskaber af diverse grupper.Både fordi jeg ikke fik læst bladene jeg modtog før langt senere end modtaget.Frøet kunne også ligge i flere år uden at blive brugt.Men jeg kan sagtens se idéen i det, tror det kunne være en god idé for mange af de der er nye i gamet, og har lidt ekstra frø at gøre godt med.
Skrevet af: Jakob B., i går kl. 16.21
Lotte Hansen
Tak for dit svar.
Ud over, at jeg nok altid kan bruge nogle køkkenhavefrø, så tænker jeg det lidt som "lotto".
Når man ikke kender den store gevinst, så må det være tilladt at drømme frit f.eks. om en ært, som sætter 100 bælge med 100 søde ærter i hver bælg osv.
Men man kan jo også være med mere for at give end for at modtage.
Det er måske mere dig.
500kr for at få lov til at forære frø væk kan måske synes af meget.
Men har du et frø, som vil gøre andre PØ-Frøbyttere glade, så bliver du nok også selv gladere, og det kan være alle pengene værd.
Kan du hjælpe mig med at skrive en bedre salgstale.?
500kr er måske også lidt højt sat, når det er uden bladet.
Men jeg tænker, at der må være behov for et økonomisk starttilskud, fordi frøcentralen starter på bar bund.
Det er sikkert rigtigt, at der vil blive en del frø i overskud hos modtagerne.
Kassen bør nok være så rummelig, at uåbnede frøposer blot kan sendes med tilbage igen og indgå i lageropbygningen.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Frø- og plantebytte > PØ Frøbyttemedlem.?