Forum

Hjælp ingen have endnu med planter

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Mee Too, 1. november 2006 kl. 15.03

Hej
jeg er så uheldig at flytte i hus uden planter i haven er der nogen der kan hjælpe mig med frø som jeg kan få anlagt en ny have
på for hånden tak
mvh kohsel
kohsel@webspeed.dk

1 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: T.Rasmussen, 1. november 2006 kl. 17.43

Til Kohsel.

Mener du mon frø til en græsplæne?

Du er da vistnok nød til at besøge en planteskole og få indkøbt nogle planter, hvis din kommende have er helt tom? Start f.eks. med at købe hækplanter.

Dernæst de træer og buske du ønsker, afslut så med diverse stauder / løg.

Du kan jo ikke starte en tom have med frø!

hilsen
Thormod.

2 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Green, 1. november 2006 kl. 21.55

Som Thornod siger er det et lidt mærkeligt projekt at starte en have med de tilfældige frø som folk har i overskud.

Start med at lave en plan for hvad du vil have i din have. Så køber du træer og buske, som er sketettet i din haveplan. Lige nu er det tid for at plante den slags. Det er også tiden hvor du kan finde blomsterløg til halv pris. Til foråret går du så ned til købmanden og køber de frø du gerne vil have, og får dem sået de rigtige steder.

Så er der en chance for at du får en dejlig have.

3 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mee Too, 2. november 2006 kl. 14.43

Hej
der er græsplæne og hæk fet var frø til blomster da der ikke er nogen i den have som vi har nu og er ved at lave bede til div ting i haven nej jeg synes det er spænden at der gror ting op som man ikke helt ved hvad det er
mvh kohsel

4 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Bruno MacDonald, 2. december 2006 kl. 11.50

Hej Kohsel
Jeg synes det er sjovt at Du gør tingene fuldstændig bagvendt. Al respekt for et besynderligt projekt, det er det haven (også) er til. Jeg ville ikke selv anlægge en have sådan, men jeg vil gerne give dig nogle frø. Send mig din adress, så sender jeg lidt. Bruno MacDonald

5 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Bjarne Højlund, 26. december 2006 kl. 21.37

Vedkommende er også mærkelig!

Jeg sendte en dynge frø midt i November, men fik aldrig noget retur hverken frø eller penge. Trods utallige henvendelser pr mail & SMS har jeg intet hørt fra vedkommende siden!

Samvittighed er ikke noget alle er i besiddelse af idag ;o(

6 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Winnie, 27. december 2006 kl. 17.51

Øh, så vidt jeg kan se, tilbyder han ikke noget som helst i bytte for frø som folk sender til ham, så det kan man da ikke tillade sig at brokke sig over?

Winnie

7 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Bjarne Højlund, 4. januar 2007 kl. 15.27

? Nu var det jo lige mig der har sendt dig en pakke frø.

Du tilbød jo selv at købe frøene da du ikke havde noget af interesse at bytte med- og du sagde da selv at du ville købe dem og overføre pengene – det troede jeg da på, og sendte en pakke frø. Siden har jeg ikke hørt en lyd fra dig?

8 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Bjarne Højlund, 4. januar 2007 kl. 15.28

PS: Du kan bare returnere frøene – så hører du ikke mere fra mig!

9 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Winnie, 4. januar 2007 kl. 16.04

Søde Bjarne
Det er ikke mig, du har sendt frø til, det er vist ham, der skrev øverst, var det ikke?

Med venlig hilsen
Winnie

10 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Bjarne Højlund, 4. januar 2007 kl. 16.20

Ok – nu er jeg mega forvirret :o)

Jeg har sendt frø til En der hedder Winnie Kohsel i Karup. Inden jeg sendte frøene havde jeg, synes jeg ihvertfald, en god dialog hvor vi aftalte hvad og hvordan., men efter at have afsendt frøene har jeg ikke hørt mere fra personen. trods en masse mails og sms'er – det er ikke dig så eller?

11 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Winnie, 4. januar 2007 kl. 20.07

Nej det er det ikke, men jeg kan godt forstå at du er forvirret når vi hedder det samme til fornavn. Dog har min e-mail adresse ikke været vist offentligt.

Det jeg egentlig ville sige med mit indlæg er, at man skal passe på med at hænge hinanden ud. (Se hvor let det kunne ha gået ud over mig bare fordi jeg tillod mig at blande mig) Det næste kan jo nemt gå hen og blive at DU bliver beskyldt for at sende mælkebøttefrø. Forstår du hvad jeg mener? Jeg synes I skal ordne jeres mellemværende selv, uden at svine hinanden til eller hænge hinanden ud. Og så i øvrigt holde jer til de ''gængse'' måder at handle over nettet på: Man betaler og modtager varen. Modtager man ikke varen, beder man banken om at tilbageføre pengene.

Man skal passe meget på med at hænge folk ud på offentlige sider også selv om man synes man er blevet uretfærdig behandlet. Det kan nemt komme til at ramme en selv.

12 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Bjarne Højlund, 5. januar 2007 kl. 7.09

Ok – lad os lige stoppe dette her :o)
I det første indlæg i denne tråd står en mail adresse – denne har jeg kommunikeret med omkring disse frø. – og det er denne person jeg refererer til i mine svar – problemet for mig er at jeg ikke kan komnme i kontakt med vedkommende på anden vis end her – så derfor.

så bare lige for at rydde al tvivl af vejen: det er ikke dig – Winnie – i disse indlæg dette er rettet efter men personen (der så også hedder Winnie) bag dæknavnet ''kohsel'' – kohsel@webspeed.dk som startede denne tråd!

–SLUT-

Nyt svar til emnet »Hjælp ingen have endnu med planter«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Frø- og plantebytte > Hjælp ingen have endnu med planter

Søg:

StοΏ½t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider