Forum

Flotte sættehvidløg

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Sille Jensen, 5. januar 2007 kl. 2.13

Flotte rødskallede sættehvidløg, som fint kan sættes nu pga. den milde vinter, byttes bort 1/2 kg (=15–20 stk) ad gangen for feks. en håndfuld af flg. blomsterløg/knolde: Dorthealilje, haveiris, scilla, kejserkrone, cyclamen, pinseliljer, perlehyacint, snepryd. Løgene kan sendes per post, bytteløg kan jeg få når de kommer op. Evt. bytte med andre planter eller andet til haven?

1 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Helle Nørgaard, 5. januar 2007 kl. 10.21

Hej sille

Jeg gør det mest i frø, men er der noget af mit du kan bruge bytter jeg gerne. Kig på min hjemmeside og skriv til mig hvis.

Helle – www.helleshave.dk

2 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Bjarne, 26. januar 2007 kl. 8.43

Hejsa!

jeg er også frisk på at bytte – se min hjemmeside www.barney.dk om der evt. er noget der har interesse!

3 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Hans Åge Pedersen, 28. januar 2007 kl. 19.33

Hvad er pointen i rødskallede hvid hvidløg, er det måske "kun" farven til forskel? Kan de evt. "bare" købes i forretningen? håp

4 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Sille Jensen, 28. januar 2007 kl. 20.59

Hej Hans Åge
Du kan sagtens sætte hvidløg fra supermarkedet, det har jeg selv gjort.

De, som jeg har nu, er bare avlet som sættehvidløg af en bekendt i Holland og det er en speciel sort, som bliver flotte, store hvidløg (og som jeg ikke kan huske navnet på). Da jeg har fået en temmelig stor portion, som jeg ikke kan nå at sætte/spise,selv allesammen vil jeg gerne bytte nogen af dem væk.

Mvh

Sille

5 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Nanna, 6. marts 2007 kl. 17.24

Jeg vil gerne bytte med blomster løg.

Hvis du skriver hvilke du er interesseret i.

Jeg har forskellige liljer,påske,pinse.maj.

Skilla,vintergækker.Hvis du kan bruge nogen af disse bytter jeg gerne med dine hvidløg

6 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Sille Jensen, 6. marts 2007 kl. 21.17

Hej Nanna

Det er simpelthen så ærgeligt, men jeg har lige måttet smide de sidste sættehvidløg væk – de var blevet for gamle. Du er vel ikke interesseret mistelten-frø i bytte istedet, vel? Ja, det er bare et skud i tågen, men jeg ville hjertens gerne bytte for lidt pinselijer eller skilla.

Mvh
Sille

7 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Nanna, 6. marts 2007 kl. 21.34

Tror du ikke de hvidløg kan bruges,hvordan kan de blive for gamle?

Jeg har rigtig mange Skillaer og pinseliljer,så jeg kan sende nogle til dig.Det er ikke tiden nu men det finder vi ud af.

8 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Sille Jensen, 6. marts 2007 kl. 21.57

Jo, dem jeg havde liggende i køkkenet var godt nok gamle – helt rynkede og mugne. Men godt du insisterer, for nu gik jeg alligevel ud og tjekkede i bryggerset, og under en kasse lå flere net med hvidløg og gemte sig.

Så vi kan sagtens bytte og jeg er helt med på at vente med at få min del til løgene er afblomstrede.

Hvis du sender din adresse til mail @ silles. dk, skal jeg sende dem til dig snarest.

9 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Sille Jensen, 7. marts 2007 kl. 19.41

Hej Nanna

Jeg har ikke fået nogen mail fra dig, så hvis der er noget der ikke virker, så skriv bare en besked her.

mvh

Sille

Nyt svar til emnet »Flotte sættehvidløg«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Frø- og plantebytte > Flotte sættehvidløg

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider