Forum

Cammelia Sinensis – teplante

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Annie, 4. februar 2007 kl. 22.27

Hejsa...jeg ville bare lige høre om nogle kunne hjælpe mig med hvor jeg kan finde en stikling af en cammelia sinensis...den plante man rundt om i verden laver te af?

ville blive meget glad

på forhånd tak
mvh
annie vesterbæk

1 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Merete Vinje, 28. februar 2007 kl. 9.17

En stikling kan jeg ikke hjælpe med, men Thompson & Morgan har frø til te-planter, og Lundhede forhandler dem.

2 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Hans Åge, 2. marts 2007 kl. 16.09

Annie vesterbæk, som du selv skriver: Jeg ville blive glad. Det er spændende, hvorfor netop denne plante (/the) er så interessant. Er det selve planten, teen, experimentet/udfordringen som animere dig til søgningen?

Det "flammer" mig. Jeg har forsøgt de utallige steder vi har til rådighed med Nettet. Vil du ikke godt komme med en udmelding? Selve temaet synes jeg er spændende – og hvor fik du, evt., hjælp fra? Thompson & Morgan gav mig ingen hjælp. For at sige det lige ud, jeg kan ikke finde ind til dét. Kom nu. håp

3 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Hans Åge, 5. marts 2007 kl. 11.46

Hvis der er noget jeg er stensikker på, er det at Anne Marie har læst Annie's hjælp om teplanten Camilia Sinensis. Du Anne Marie er ikke ked af at hjælpe os med vejledninger og oplysninger, hidtil.

Nu må du lige finde ud af Annie' råb om oplysninger. Det er da spændende. Det kan være du har tetræet – eller kan skaffe det. håp

4 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Annie, 13. december 2007 kl. 17.45

Hej hans åge.

beklager, jeg har først set dit indlæg nu da jeg har været udenlands siden sommeren. det der animerede mig til søgningen som du siger er både selve planten men også theen :) jeg aner godt nok ikke hvad man skal gøre ved bladene for at kunne bruge dem i the. men jeg har efter nogen tids søgning fundet et sted hvor man kan købe stiklinger. det kan man her www.tea.dk/offer.aspx men de er ret dyre, bare lige i tilfælde af at du selv skulle have lyst til at eksperimentere :)
mvh
annie vesterbæk

5 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mikael, 15. maj 2008 kl. 19.56

Hi

Man kan købe camelia sinensis frø på ebay.com 10stk for $3.99

mvh mikael

6 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Bjarne Højlund, 16. maj 2008 kl. 10.42

HEjsa!

Jeg har skam også friske hjemkommede frø af camelia Sinensis :O)

Hilsen
Bjarne
www.barney.dk

Nyt svar til emnet »Cammelia Sinensis – teplante«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Frø- og plantebytte > Cammelia Sinensis – teplante

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider