Forum

Bytte de sidste frø inden havesæsonen begynder

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Lotte Hansen, 8. marts 2007 kl. 16.37

Jeg har nogle frø i overskud efter sortering og bytter dem gerne for andet frø eller kom med forslag:

Angelica archangelica
Aquilegia Nora Barlow
Aster linosyris
Chelidonium majus var. asiaticum
Clematis alpina
Cyrtanthus mackenii
Delphinium, blå blomster
Dianthus barbatus
Geranium ukendt, blå blomster
Habranthus tubispathus
Hyoscyanus niger
Knautia macedonica
Linaria Canon J. Went
Linaria mix pink/lilla blomster
Lunaria Kermesina
Lunaris Sissinghurst mix hvide/purpur blomster
Malva moschata alba
Oenothera erythrocephala
Papaver Pizzicato
Penstemon azureus
Phlomis fruticosa
Primula mix af 3 slags
Pulsatilla bungeana
Rudbeckia Green wizzard
Salvia forskaohlii
Thalictrum aquilegifolium
Zephyranthes grandiflora

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Helle Filbert, 15. marts 2007 kl. 23.36

Hej Lotte. Jeg er interesseret i nogle af dine frø. Aquilegia-Nora Barlow, Delphinium, Geranium, Linaria mix, Malva moschata alba, Thalictrium aquilegifolium.

Jeg har flg frø: dianthus barbatus bl farver, aquilegia bl farver, aquilegia- vulgaris-blå- fra 1400 tallet, chrysanthemun- majdronning, borago officinalis-blå + hvid(hjulkrone), pudenellike bl lyserød farver, røde valmuer(små blomster-1 årig), tagetes-bleggul. Har endvidre planter/aflægger af paradistræ/pengetræ alm. + rørformet blad, svigermors skarpe tunge, helleborus- mørk rosa, helleborus- alba.

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lotte Hansen, 16. marts 2007 kl. 9.58

Hej Helle

Tak for dit svar, jeg vil meget gerne bytte med dig.Du kan sagtens få de frø du ønsker.

Fra din liste kan jeg tænke mig:

Tagetes bleggul
Pudenellike bl lyserøde farver
Røde valmuer, små blomster, 1-årig
Aquilegia fra 1400-tallet
Chrysanthemum – majdronning
Dianthus barbatus blandede farver

Du kan sende en mail til mig med din adresse, så svarer jeg tilbage med min adresse.

Venlig hilsen Lotte

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Pernille, 6. april 2007 kl. 0.12

Hej Lotte

Hvis du stadig har frø tilbage, er jeg interesseret i flg: Kvan (angelica) og clematis alpina + den ukendte geranium, lunaris Sissinghurst, papaver pizzicato, penstemnon azureaus, salvia forskaohlii og zephyrantes. For nu at nævne de højst prioriterede – faktisk er jeg interesseret i stort set alt ;-)
Desværre har jeg ikke så forfærdelig mange frø at bytte med – vi er ved at starte have på bar mark.men der er da aquilegia vulgaris, blå og rosa, alm. valmuer, blå hjulkrone + nogle købefrø, jeg har indkøbt rigeligt af: mixed thymus serphyllum fra Thyme Garden. + en lille smule gule lavendelfrø samme steds fra (Lavandula viridis).

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lotte Hansen, 6. april 2007 kl. 9.59

Hej Pernille

Clematis alpina og Zephyranthes er væk, men det andet er der stadig og så er der kommet Allium campanulatum og Colutea arborescens til.Det er noget af et projekt I er gået i gang med, men sjovt og det skal nok kykkes.

Du kan sagtens få masser af frø, men det skal nok sås i potter inden det kommer i marken, så du er klar over hvor du sætter det og kan genkende det.

Det lyder fint med frøene du har.

Du kan skrive din adresse til mig på kjlhansen@mail.dk og så skriver jeg min tilbage til dig.

Venlig hilsen Lotte

Nyt svar til emnet »Bytte de sidste frø inden havesæsonen begynder«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Frø- og plantebytte > Bytte de sidste frø inden havesæsonen begynder

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider