Forum

Engletrompet

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Bente Jeppesen, 20. maj 2007 kl. 22.12

Jeg er blevet meget interesseret i at prøve at dyrke engletrompeter. Er der nogen der har frø eller måske kan undvære et stykke planter som jeg kan få til at spire? Jeg vil gerne sende et frankeret svarkuvert, eller måske selv hente det, hvis det er indenfor rimelig afstand.

1 af 13 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jette, 21. maj 2007 kl. 10.43

Havde jo været smart, hvis du skrev hvor i landet, du befinder dig?

2 af 13 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Bente Jeppesen, 21. maj 2007 kl. 19.27

Hej Jette
Nå ja, men et svarkuvert ville nok finde frem alligevel :-) Jeg bor i Finderup ved Skjern

3 af 13 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jette, 22. maj 2007 kl. 9.00

De to gule kæmper jeg vil af med, kan IKKE være i en kuvert. Bor i nærheden af Roskilde.

4 af 13 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Bente Jeppesen, 22. maj 2007 kl. 21.28

Du godeste, der må være en heldig sjæl i nærheden af dig. Jeg har desværre nok lidt for langt. Tak fordi at du tænkte på mig

5 af 13 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Dorthe Suwala, 3. juni 2007 kl. 10.27

Jeg har på Lolland i år haft rigtig svært ved at få fat i en engeltrompet, men endelig lykkes det hos en gartner i hans (allerhelligste)
Så kan det også blive sommer i år.

Dem jeg havde sidste sommer, havde mine katte tisset i så de gik ud under overvinterningen.

øv
Men det jeg gerne vil spørge om er der mon nogle på disse sider der vil sælge mig mogle frø

6 af 13 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Dorthe Suwala, 3. juni 2007 kl. 10.30

Jeg har på Lolland i år haft rigtig svært ved at få fat i en engeltrompet, men endelig lykkes det hos en gartner i hans (allerhelligste)
Så kan det også blive sommer i år.

Dem jeg havde sidste sommer, havde mine katte tisset i så de gik ud under overvinterningen.

øv
Men det jeg gerne vil spørge om er der mon nogle på disse sider der vil sælge mig mogle frø

7 af 13 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Kirsten, 6. juni 2007 kl. 11.49

Hej,
hvis du bor paa Lolland kan du koebe masser af flotte engletrompeter (30 forskellige sorter!) + froe fra Hansen's Engletrompeter i Sakskoebing, se website her: www.brugmansia.dk/. Han saelger ogsaa planter og froe paa postordre til resten af landet og websiten giver i oevrigt masser af gode raad om dyrkning af engletrompeter.

8 af 13 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Bente Jeppesen, 6. juni 2007 kl. 21.00

Hej Kirsten
Tusinde tak for din oplysning :-)

9 af 13 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Dorthe Suwala, 10. juni 2007 kl. 12.03

Hej Kirsten
Mange tak for din oplysning. Jeg vidste slet ikke at der var sådan et sted så tæt på det er kun ca. 17 km herfra.

Mange tak
MVH Dorthe

10 af 13 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jette Bjærge, 11. august 2007 kl. 18.53

Hej. Jeg har om ikke så lang tid, frø af engletrompet. Den bliver hvid og blomsten står lige lodret op i luften, modsat den "ægte" der næsten gemmer sine blomster i mellem bladene. Denne plante skal man tage frø af, og så igen næste år.

Bare hvis det har interesse
Hilsen Jette Bjærge Ps. kan evt sende et foto af den

11 af 13 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anna, 11. august 2007 kl. 22.03

Det er ikke en engletrompet du har fået frø af men en pigæble. De frøsår sig selv hver år når man først har fået dem ind i haven. Men den er meget smuk især den blå.

Hilsen Anna

12 af 13 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jette Bjærge, 11. august 2007 kl. 22.26

Hej Anna.

Nogen har fortalt mig det var en engletrompet, men jeg tror mere på dig. Jeg har dog aldrig set den blå.

Hvor er det dejligt at lære noget nyt.

Tak for det

13 af 13 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Rikke, 1. oktober 2007 kl. 14.13

Til info har jeg lige købt en engletrompet i Plantorama i Odense til 20kr. Og det var absolut ikke den sidste der var tilbage.

Nyt svar til emnet »Engletrompet«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Frø- og plantebytte > Engletrompet

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider