Forum

Stiklinger-frø-skud…

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Ditte, 1. september 2008 kl. 0.16

Vi er en lille skole ved Holbæk som her i uge 38 skal lave et lille gartneri, hvor vi vil lære børn og voksne om det "at give potter med planter til glæde og gavn til andre" men søger herinde om nogle ville sponsurere nogle skud-frø-stiklinger til børnes projekt...i vil så til gengæld få til sendt billeder af vores flotte udstillinger og resultat.

På forhånd tak og god sen-sommer herfra pædagogen i skolen...på sjælland...

Skriv og i får min mail...

1 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Bjarne Højlund, 1. september 2008 kl. 7.20

Hej Ditte!

Jeg vil gerne sende dig nogen frø :O)
skal bare lige have din adresse

Hilsen
Bjarne
www.barney.dk

2 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 1. september 2008 kl. 8.37

Ditte! Jeg håber ikke at du underviser i dansk, der er ikke u i sponsorere.

Hvad med at gå ud i naturen mange planter står med frø lige nu. Der er også masser frø i køleskabet, kerner/ frø i tomater, æbler, pærer appelsin, citron, avocado osv.

Mvh. Svend Høst

3 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lilium, 1. september 2008 kl. 18.02

Nu skal man jo ikke tage sig af en slåfejl, men Svend Høst har helt ret i, at der findes uanede mængder frø der kan spire i et normalt køleskab, så som peber, tomat, for ikke at tale om de hurtige der er i køkkenskabet så som forskellige bønnetyper, alf alfa, karse med mere.

Citron og advokado er langtidsprojekter som de først får at se til december og så tror jeg de har tabt interessen?

Det med alder er jo relativt. hvis en 5 årig skal vente 2 mdr. på at se noget spire svarer det til 2/60= 1/30 del af ens levetid.

Hvis man er 50 (måske nærmere denne listes gennemsnitsalder?) svarer det til 2/ 600= 1/300 altså et tidsinterval der er 10 gange så længe for en 5 årig!

D.v.s. vi skulle opleve at vente på at radiser var 100 dage om at spire eller at citronfrø var 10 x 3 mdr. = 30 mdr. om at spire.

Jo man kan diskutere om de " små" har tålmodighed.

4 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 1. september 2008 kl. 21.07

I mit barnebarns børnehave kan de heldigvis ikke regne med brøker. Når de har været ude i naturen og fundet kastanier og plantet dem i potter, har ungerne tålmodighed nok til at følge planternes trivsel i længere tid. Selv advokado, fra kerne til stor plante, syntes børnene er sjov at følge.

Da vi var børn var det da sjovt at banke en mistbænk sammen og se planterne udvikle sig, ellers havde jeg nok ikke have interesse i dag.

5 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ditte, 1. september 2008 kl. 23.22

Tak tak for de gode og gennem tænkte svar, og som jeg ikke helt fik forklaret, er vi en "skole" med elever fra 1–9 klasse med en fælles-uge hvor alle pædagogerne nyder at værer med i et skole projekt, hvor forældrene vil komme og købe deres børns fine potter med noget som kan "glæde" andre...

Tusind tak for den gode ide'med kastanien den går jo ikke helt langsomt. og ja Mail adressen er dittejacobsen@msn.com...mærk den evt. (uge 38)...så vil jeg sende min adresse til jer.

Og så lige til Bjarne...WAU din side er gemt for der skal handles til egen have...og tak tak

MVH Ditte
som ikke staver så godt når hun er træt...men vi har det sjovt alligevel natnat herfra

6 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lis, 3. september 2008 kl. 11.43

Hej Ditte hvis du sender en adresse til har jeg en del planter der kan tages stiklinger af, samt en del frø.

Jeg har ca. 700 potteplanter og 100 store potter og krukker, det hele er i 4 drivhuse samt en udestue.

7 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ditte, 11. september 2008 kl. 9.11

Hej alle
Her er min adresse og jeg takker for de gode ideér...

Og så er weekenden nær hvor jeg skal i haven og tage skud-stiklinger og frø...

Men jeg glæder mig til at se hvad i har...som i så gerne vil bidrage med...

MVH
Ditte Jacobsen Humletoften 6 4300 Holbæk

8 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ditte, 11. september 2008 kl. 9.12

Hej Bjarne

Hvad skete der lige med din hjemmeside...?

Har lagt min adresse ind her nu...

Nyt svar til emnet »Stiklinger-frø-skud…«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Frø- og plantebytte > Stiklinger-frø-skud…

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider