Forum

Tomat – Dansk Export

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Martin P, 22. april 2009 kl. 19.30

Hej

Det var en del snak om sorten Dansk Export for noget tid siden herinde – kan ikke huske om det var fordi nogle efterlyste den, eller bare fordi den blev ''udbudt''.

I hvert fald – jeg fandt en gammel pose frø, og uden nogle forventninger såede jeg dem. Der gik nogle dage, og intet skete, så jeg regnede dem for ubrugelige.

Men så en dag var der enkelte små spirer, og dagen efter stod samtlige småplanter og strakte hals i solskinnet.

Havde ikke regnet med så mange småplanter, så hvis du er interesseret i en småplante eller evt. frø fra tomaterne, når det er høsttid, så smid en kommentar eller send en mail.

1 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Steen Jakobsen, 9. juli 2009 kl. 14.08

Den er jeg meget interesseret i at få nogle frø fra.

Jeg leder efter frø af tomater der smager som jeg husker fra min barndom i halvfjerdserne hvor min far havde tomater på friland, det kunne jo meget vel være dén sort.

Jeg bor i trekantområdet så jeg kan evt. selv hente en tomat når tid er, og måske kan du få nogen af mig hvis der er nogen af dem jeg har sået der smager godt.

2 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Martin P, 9. juli 2009 kl. 23.29

Hej Steen

Jeg er ikke helt sikker på, om jeg har nogle frø til overs, ellers må du vente på frøene. Derudover har jeg også nogle småplanter til overs, som jeg ikke skal bruge, så det er nogle småskravl af planter, men kan blive fine med god pasning. Så når du jo ikke at få særlig stor høst, men det er også mest, hvis du selv vil lave lidt frø. Sorten er frøfast, så du kan blive ved med at høste frø hvert år lige så længe du orker.

Du kan trykke på mit navn i det første indlæg for at sende en email til mig.

– Martin

3 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: J. M. Jørgensen, 26. februar 2021 kl. 11.45

Er der nogle som har nogle tomatfrø 'Dansk Export' som jeg kan købe
jeg har været på et par hjemmesider, men der er de først til salg sidst i april

4 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Steen Jakobsen, 26. februar 2021 kl. 17.53

Jeg fik jo nogle dengang da tråden blev startet men jeg blev noget skuffet over smagen.
Jeg vil anbefale Matina i stedet, den har de samme gode egenskaber som Dansk Export men smager er meget bedre, de smager som Gemeni.

5 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 26. februar 2021 kl. 18.00

Matina kan fås for billige penge i de fleste supermarkeder
Eller på nettet.

6 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 27. februar 2021 kl. 11.49

Dansk export er en god gammel heirloom tomatsort , mget tidlig og hårdfør , men den er mere kendt i udlandet end her i DK
Jeg købte frø her af dansk export sidste år www.runabergsfroer.se/: og de har dem nu til 35 sv Kr .

Nyt svar til emnet »Tomat – Dansk Export«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Frø- og plantebytte > Tomat – Dansk Export

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider