Skrevet af: Mette Pedersen, 3. marts 2012 kl. 19.37
Hej alle :)
Jeg har fået mig noget formuldet hestemøg. Hvis jeg har forstået det rigtigt så er det ikke så krads som det friske (?)
Spørgsmålet lyder på: Kan jeg bruge det her til foråret til at gøde med? (Jordforbedre?)
Og i så fald hvordan skal det lige ordnes?
Spredes det ud over jorden, eller vendes det i med et greb, eller noget helt tredje?
På forhånd tak
Mvh Mette
Skrevet af: ’Trine Petersen, 3. marts 2012 kl. 20.05
Hvor er du heldig. :-) det er en dejlig ting at få til havejorden. Det er optimalt at bruge i køkkenhaven, hvor du kan vende det ned i jorden, men du kan også bruge det i bedene hvor du spreder et lag på nogle cm. og kultiverer det ganske let ned i jorden.
Skrevet af: Mette Pedersen, 3. marts 2012 kl. 21.11
Det synes jeg også jeg er ;)
Og tak for svar..
Lige et bonus spørgsmål, hvor meget skal jeg vende ned i jorden i køkkenhaven?
Skrevet af: ’Trine Petersen, 4. marts 2012 kl. 21.43
I køkkenhaven kan du sagtens vende et godt lag på 10-15 cm. i jorden - bare gør det et stykke tid inden såning, faktisk så snart jorden er det der på godt havesprog kaldes tjenstlig - dvs. at den er til at grave i og ikke er for våd. Hvis det skal blive helt teknisk kan du graduere mængden efter afgrøderne - kål kræver fx. rigtig meget, mens salat og andre "lette" grøntsager ikke skal have så meget.
Skrevet af: Mette Pedersen, 5. marts 2012 kl. 7.13
Mange tak for svaret :)
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Formuldet hestemøg