Skrevet af: René Wutborg, 9. marts 2012 kl. 13.54
Skulle der være en derude blandt jer, der enten véd, hvor denne sort kan købes eller selv har frø eller plantemateriale til salg eller bytte er jeg meget interesseret i at høre fra dig
mvh René
Skrevet af: Kasper Nylander, 9. marts 2012 kl. 17.51
Frøene finder du nok kun hos en planteskole. Det er en F1 sort så du kan ikke bruge frøene. Hvorfor ikke købe en sort som Mary Washington som er kendt for sin gode smag? Den kan i hvert fås mange steder. Fordelen er, at du så selv kan tage frø når du når til at skulle så nye.
Skrevet af: Kasper Nylander, 9. marts 2012 kl. 17.52
Med at du ikke kan bruge frøene mener jeg selvfølgelig at folk som har planten ikke kan tage frø fra den.
Skrevet af: René Wutborg, 11. marts 2012 kl. 13.46
Jeg har netop problemer med at finde materiale hos planteskoler og lignende. Jeg véd godt at F1 er førstegenerations sortshybrider, men måske nogle havde frø tilovers fra et indkøb ? Under alle omstændigheder lader det til at internettet er støvsuget for lige præcis denne sort, der iøvrigt kun producerer han-planter, så problemet med manglende frøkonstans er slet ikke aktuelt.
Skrevet af: Anja Egeriis, 11. marts 2012 kl. 14.06
Mon ikke de dukker op om nogle uger? Det er jo stadig lige tidligt nok at plante dem...
Skrevet af: Kasper Nylander, 11. marts 2012 kl. 14.19
Men ikke hvis de skal sås så skulle de allerede have været sået. Jeg prøver dog alligevel med Mary Washington, mon ikke det går.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Franklim F1 asparges søges