Skrevet af: L. Olsen, 3. april 2012 kl. 16.55
Jeg overvintrede min chiliplante i kælderen, men jeg glemte at vande den - så den var selvfølgelig knastør, da jeg hentede den op. Selvom det var et håbløst projekt, prøvede jeg alligevel at vande potten godt igennem og stille den i vindueskarmen. Det virkede ikke på planten, men til gengæld dukkede spirene på billedet op.
Mit spørgsmål er, om det er små chiliplanter? Potten stod nemlig i haven hele sommeren, og der er med garanti fløjet masser af forskellige frø ned i jorden. Bl.a. det, der har udviklet sig til den sidste lille plante på billedet, som jeg ikke ved, hvad er. Nogen bud på den?
Skrevet af: Jørn Petersen, 3. april 2012 kl. 17.30
Det ligner små chili planter, så det vil jeg tro.
Skrevet af: Anja Egeriis, 3. april 2012 kl. 18.13
Det er fine, små chiliplanter, så mon ikke der har ligget en frugt på jorden på et tidspunkt?
Det ville være en god idé at dele dem og sætte dem i hver sin potte nu :)
Den sidste ligner noget af det, som jeg hiver op - ved ikke, hvad det er...
Og du har ret i, at din oprindelige plante ser lidt tør ud :)
Skrevet af: Thomas E. Gundersen, 3. april 2012 kl. 20.36
Det ligner i hvert fald en peber plante, så om det er en peber, eller chilipeber det er jo så spørgsmålet hvad der har stået tæt på og kan have smidt frø der.
Mvh.
Thomas E. Gundersen
Skrevet af: Anders Hansen, 4. april 2012 kl. 8.29
Jeg synes det ligner en lille birk, den til venstre.
Skrevet af: L. Olsen, 4. april 2012 kl. 22.49
Takker mange gange for svarene.
Fedt! I stedet for at begræde tabet af en chiliplante, kan jeg glæde mig over 3 nye i stedet. Den gamle var alligevel kun en sæson gammel.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Chili